کد خبر: ۲۵۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: براساس قانون عوارضی از مصرف هر کیلووات برق اخذ می‌شود و این مبلغ عوارض، محل تامین هزینه خرید برق تجدیدپذیر توسط دولت است، برای همین مشکلی برای پرداخت پول این برق توسط دولت وجود ندارد.
به گزارش برق نیوز، سید محمد ارجمند زاده در قم با اشاره به نحوه پرداخت برق خورشیدی خریداری شده توسط دولت اظهار کرد: قانونگذار برای پرداخت هزینه برق تجدیدپذیر صندوقی تشکیل داده است که وزارت نیرو منابع موجود در این صندوق را تنها برای پرداخت پول برق تجدیدپذیر خریداری شده می‌تواند صرف کند و امکان هزینه کرد آن را در بخش‌های دیگر ندارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو گرچه که به برخی از پیمانکاران خود بدهکار است، اما این وزارتخانه تاکنون در زمینه پرداخت پول برق تجدیدپذیر به سرمایه گذاران مشکلی نداشته است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: در توافقی که با کمیته امداد استان قم برای تولید برق توسط مددجویان این کمیته از طریق پنل‌های خورشیدی صورت گرفت، خرید این پنل‌ها از طریق پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد استان قم بود و تسویه قسط‌های وام هم با پول برق خورشیدی خریداری شده از طرف دولت انجام می‌شود.

ارجمند زاده با اشاره به محل تامین پول برق تجدیدپذیر خریداری شده توسط دولت اظهار کرد: براساس قانون عوارضی از مصرف هر کیلووات برق اخذ می‌شود و این مبلغ عوارض، محل تامین هزینه خرید برق تجدیدپذیر توسط دولت است، برای همین مشکلی برای پرداخت پول این برق توسط دولت وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:، چون همیشه برق به صورت مستمر توسط مردم مصرف می‌شود، با توجه به دریافت عوارض از این برق مصرفی برای پرداخت هزینه برق تجدیدپذیر توسط دولت، مشکلی در پرداخت پول خرید برق خورشیدی به سرمایه گذاران وجود ندارد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار