کد خبر: ۲۵۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سرپرست وزارت نیرو گفت: در دولت دوازدهم وزارت نیرو به سمتی می‌رود که مدیریت منابع حاکم شود. از سوی دیگر، بحث اقتصاد آب و برق باید اصلاح شود.
به گزارش برق نیوز، ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو در مراسم بهره برداری پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران، اظهار کرد: کارنامه جمهوری اسلامی ایران بعد از اوایل انقلاب مدام نمرات ارزشمندی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و این افق روشن و موفق در قیاس با کشورهای منطقه و دنیا است.

او تصریح کرد: براساس آمارهای حاصله از بعد انقلاب، جمعیت شهری ۱۸ میلیون بود که حدود ۶۸ درصد زیر پوشش خدمات بهداشتی آب و فاضلاب بودند و امروزه با ۵۸ میلیون جمعیت شهری حدود۴ .۹۹  درصد زیر پوشش هستند.

محمودی تاکید کرد: بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان برای آب شرب و آشامیدنی سرمایه گذاری شده است.

او افزود: در طول ۴ سال خدمت دولت یازدهم نزدیک به ۲ میلیارد متر مکعب آب به ظرفیت آب شرب در شهر و روستا اضافه شد. یعنی۵ .۷ میلیارد مترمکعب تامین آب از طریق تصفیه آب فاضلاب بود. اکنون سالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب را در بخش های مختلف تصفیه می کنیم و حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد متر مکعب آب در سایر بخشها است.

محمودی ادامه داد: در دولت یازدهم حدود۵ . ۴ میلیون انشعاب آب شهری و روستایی واگذار شده است که با ضریب سرانه واحد ۴ نفری حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون است. همچنین برای ۵ هزار و ۸۰۰ روستا آبرسانی شده است.

سرپرست وزارت نیرو افزود: در دولت دوازدهم سعی برآن داریم که با استقرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور و در کلانشهرها نوسانات آب را به حداقل برسانیم.
او ادامه داد: در بخش آب روستایی تاکنون دولت یازدهم با عنایت رییس‌جمهور موفق ترین دولت بوده است. امسال نیز ۳۰۰ میلیارد امکان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی داریم.

محمودی ادامه داد: در حوزه ارتقای کیفیت آب برنامه های زیادی در دستور کار است که هم اکنون در حوزه آب و فاضلاب و آبرسانی ۱۳ پروژه در تهران به اتمام خواهد رسید.

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم به سمتی حرکت خواهد کرد که بتواند مدیریت منابع آب را در کشور حاکم کند. بحث اقتصاد آب و برق در برنامه ۱۰۰ روزه دولت به صورت پکیج در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین فاینانس، کاهش هزینه و تحرک تعرفه در داخل پکیج گنجانده خواهد شد.

منبع: ایسکا نیوز



ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار