کد خبر: ۲۵۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: با بهره گیری از فناوری خط گرم در شبکه توزیع برق استان، مشترکان شاهد خاموشی‌های ناشی از خرابی نخواهند شد.
به گزارش برق نیوز، علیرضا علیزاده  افزود: تعویض به موقع اتصالات، سرویس زمان بندی شده تجهیزات شبکه و تعمیرات دوره‌ای با فناوری خط گرم موجب کاهش تلفات انرژی، پایداری شبکه، کاهش خاموشی، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع نیروی برق می‌شود.
 
وی تاکید کرد: ارتقای کیفیت برق جزو اولویت‌های نخست شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به شمار می‌رود و این برنامه‌ها در حوزه ارتقاء شاخص‌های کیفیت فنی برق انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، استفاده از سیستم و تجهیزات خط گرم از ۲ ماه گذشته در خطوط هوایی این استان آغاز و با دستیابی به این فن آوری تعمیرات خطوط هوایی نیز مانند پست‌های زمینی بوون (از تجهیزات اصلی پست‌های زمینی ترانسفورماتور است) اعمال خاموشی انجام شده و میزان خاموشی در اثر تعمیرات به مرور کاهش خواهد یافت.

علیزاده خاطرنشان کرد: استفاده از این تکنولوژی نوین در سیستم‌های بهره برداری، مهندسی و برنامه ریزی موجب ارتقا کیفیت و کمیت شاخص‌های انرژی برق خواهد شد.
وی اظهارکرد: ایجاد خاموشی برای انجام تعمیرات در شبکه به صورت دستی از بزرگترین مشکلات شبکه‌های توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: ایجاد نارضایتی مشترکان صنعتی خانگی، عمومی و کشاورزی از وقوع خاموشی در شبکه و آسیب تجهیزات فشار قوی هنگام قطع و وصل مجدد از پیامدهای قطع برق است که این فن آوری این مشکل را به حداقل می‌رساند.

علیزاده خاطرنشان کرد: تعمیرات با تکنولوژی نوین خط گرم مناسب‌ترین راه کاهش قطعی‌های شبکه و بالا بردن اطمینان و پایداری خط انتقال برق به شمار می‌رود.
 
شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نزدیک به ۴۱۰ هزار مشترک دارد که ۳۳۰ هزار مشترک خانگی، ۴۵ هزار تجاری، ۱۳ هزار و ۵۰۰ اداری و عمومی، هفت هزار و ۵۰۰ کشاورزی و سه هزار مشترک صنعتی است.
بیش از ۵۱ درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می‌شود.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
0
7
ایشان اردبیل را خراب کرد شاید زنجان را درست کند
توزیع چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
0
7
برای بدست آوردن تجربه چه هزینه های سنگینی توسط سیستم پرداخت میشود . خط گرم که چندین سال است در ایران مورد توجه قرار گرفته و توسط بعضی از شرکت های توزیع مورد استفاده قرار گرفته است . در توزیع استان زنجان هم خوشبختانه کلید خورده ، اما امیدواریم نمایشی و تبلیغاتی نباشد .
تائید مطلبم را با توجه به عملکرد آقای علیزاده در بخش خط گرم توزیع استان اردبیل توضیح میدهم . در ابتدای راه اندازی اکیب خط گرم نسبتاً حمایت هایی بعمل آوردند بطوریکه با یکدستگاه بالابر مجهز خط گرم و با دو اکیب کاری عملکرد قابل قبولی از خود بجا گذشتند .
اما بعد از مدتی ، حمایت ها از اکیب خط گرم کمتر و کمتر شد بطوریکه مانند گوشت قربانی دواکیب کاری کوچکتر و کوچکتر شد بطوریکه الان با کمترین ظرفیت و حداقل راندمان به حیات خود ادامه میدهد .
امیدواریم این تجربه تلخ در توزیع برق زنجان تکرار نشود .
فواید راه اندازی خط گرم خیلی خیلی زیاد است که چند مورد آن تلگرافی اشاره می کنم :
1- کم شدن انرژی توزیع نشده
2- رضایتمندی مشترکان بعلت عدم قطع برقشان هنگام تعمیرات
3- فروش انرژی بیشتر در مقایسه زمان عدم بکارگیری خط گم
4- با لا رفتن عمر تجهیزات بعلت قطع و وصل کمتر
5- کاهش هزینه های مرکز تماس 121 بعلت کمتر شدن تماس مردم با توجه به قطع نشدن برق مردم
6- بعلت عدم قطع برق صنایع در بکارگیری تعمیرات خط گرم ، با افزایش تولید در صنایع روبرو خواهیم شد .
7 - و.......
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
7
سلام
کاری های زیر بنایی که مدیر عامل قبلی شرکت توزیع زنجان(مهندس کاظمی) پایه گذاری و پیگیری کردند و به ثمر رساندند رو داره به اسم خودش ثبت می کنه! یکماه نیست که اومده ولی 10 تا کنفرانس خبری و مصاحبه رادیو تلویزیونی انجام داده!!!!کسی هم نیست بپرسه کمی هم از اقدامات خودت هم خبر بده آقای مهندس علیزاده!
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
7
خط گرم یعنی چی ؟
مدیر پایگاه خط گرم یعنی اینکه خط دارای برق باشد.
عملیات خط گرم به منظور کاهش خاموشی در صورت انجام تعمیرات در شبکه توزیع انجام می شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار