کد خبر: ۲۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
ولی الدین مصلحتی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیون ریال با احداث در مجموع ۵۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف به بهره برداری رسید.
به گزارش برق نیوز،  ولی الدین مصلحتی شربیانی، مجری برق روستایی کشور در یزد از بهره برداری پروژه برق رسانی به روستای میل سفید خرانق در شهرستان اردکان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیون ریال با احداث در مجموع ۵۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف به بهره برداری رسید.

این مسئول در صنعت برق با بیان این نکته که هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق در استان یزد وجود ندارد عنوان کرد: رونق صنایع دستی و اقتصادی، مهاجرت معکوس و ساخت مدرسه و دانشگاه با برخوردار شدن از انرژی برق در روستا‌ها امکان پذیر می‌شود.

وی افزایش امنیت در روستا‌ها از یک سو و رونق تولید و اشتغال از سوی دیگر را به عنوان مهم‌ترین ارمغان برق در مناطق روستایی بیان کرد و گفت: رونق اقتصادی و بازگشت معکوس به روستا‌ها تنها مزیت بهره مندی از برق محسوب نمی‌شود بلکه در کنار آن، بهبود کیفیت راه، افزایش اشتغال و بسیاری از امکانات رفاهی دیگر ایجاد خواهد شد.

مجری برق روستایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم جمعیت کشور در روستای زندگی می‌کنند اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی افزون بر ۵۵ هزار روستا از نعمت برق برخوردارند و این درحالی است که پیش از انقلاب فقط ۴۴۰۰ روستای برق دار در کشور وجود داشت.

 محمدرضا صحتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد هم در سخنانی به نصب دو دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت مجموع ۷۵ کیلوولت آمپر در روستای میل سفید اشاره داشت و گفت: ۱۲۰۰ میلیون ریال از بودجه عمرانی، ۱۹۰۰ میلیون ریال از بودجه شرکت توانیر و ۳۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی برای برق رسانی به روستا هزینه شده است.

وی آغاز به کار مرغداری میل سفید با برخوردار شدن روستا از نعمت برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی از نیروهای کار این روستای هشت خانوار که به مرکز استان مهاجرت داشته توسط این واحد صنعتی مشغول کار خواهند شد.

این مسئول در صنعت برق کاهش خاموشی شهرستان اردکان به میزان ۸۵ دقیقه در دوازده ماهه سال گذشته را نتیجه تلاشهای شبانه روزی خادمین مردم در صنعت برق عنوان کرد و افزود: افزون بر ۸۰ درصد برق شهرستان اردکان در بخش‌های صنعتی صرف تولید می‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار