کد خبر: ۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: اگر در هر خانه‌ای سامانه تولید برق خورشیدی نصب شود، بسیاری از مشکلات در زمینه تولید و توزیع برق در کشور حل خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، سید محمد ارجمند زاده  با اشاره به مزایای افزایش تولید برق خورشیدی گفت: تولید این نوع از برق پراکندگی زیادی دارد، پراکندگی نیروگاه‌ها و سامانه‌های تولید برق خورشیدی موجب کاهش تلفات در شبکه توزیع و نیز کاهش نیاز به سرمایه گذاری برای ایجاد شبکه توزیع جدید می‌شود.

وی ادامه داد: پراکنده بودن نیروگاه‌های برق خورشیدی افزایش اطمینان به تامین مستمر برق را به دنبال دارد، برای برخی از مناطق دوردست انتقال برق به شیوه فعلی مشکلات زیادی دارد و ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی، مشکل افت ولتاژ این مناطق را حل می‌کند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: سرویس، تعمیر و نگهداری پنل‌های خورشیدی راحت است، این پنل‌ها نیاز به سرویس خاصی ندارند و تن‌ها باید به صورت مستمر نظافت شوند.

ارجمند زاده با اشاره به وضعیت مصرف برق در طول سال اظهار کرد: مردم در فصل تابستان به دلیل گرما وسایل سرمایشی را در منازل روشن می‌کنند و به این دلیل هر سال باید ظرفیت جدید تولید برق در کشور ایجاد شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در هر خانه‌ای سامانه تولید برق خورشیدی نصب شود، بسیاری از مشکلات در زمینه تولید و توزیع برق در کشور حل خواهد شد.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار