کد خبر: ۲۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: هنوز بدهی عراق بابت خرید برق از ایران تسویه نشده است و این بدهی‌ها به صورت تدریجی صورت می‌گیرد.
به گزارش برق نیوز، معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: هنوز بدهی عراق بابت خرید برق از ایران تسویه نشده است. هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که عراق از بابت خرید برق از ایران بدهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری داشت، از این مبلغ تاکنون چه میزان پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر ایران به عراق در هر ساعت ۱۳۰۰ مگاوات برق صادر می‌کند، بنابراین ایران با آن‌ها تعامل می‌کند که این بدهی به تدریج پرداخت شود. 

وی افزود: عراق از این مبلغ یاد شده تاکنون ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. 

فلاحتیان در پاسخ به این سؤال که عدم پرداخت بدهی آیا به مشکلات تبادل بانکی بازمی‌گردد یا اینکه طرف عراقی علاقه‌ای به پرداخت ندارد، گفت: قسمتی از این موضوع به شرایط عراق بازمی‌گردد و با توجه به افزایش هزینه‌های داخلی، کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ناخودآگاه باعث می‌شود تا توازن منابع و مصارف در عراق به هم بخورد و نقدینگی کاهش یابد. 

وی افزود: به هر حال از یک سو جنگ با داعش و سایر مسائل داخلی و از سوی دیگر سختی در نقل و انتقال پول هم این مسائل را به وجود آورده است.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار