کد خبر: ۲۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
نرم افزار Matlab دارای چندین جعبه ابزار جهت شبیه سازی سیستم های قدرت می باشد که بی شک یک از بهترین آنها SimPoweSystems می باشد. در این پست به آموزش این تولباکس خواهیم پرداخت.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: با استفاده از این تولباکس در Simulink نرم افزار MATLAB می‌توان سیستم‌های الکتریکی را شبیه‌سازی کرد.

البته از SimMechanics هم برای مدل‌سازی کامل سیستم‌های قدرت باید استفاده کرد. سیستم قدرت مجموعه‌ای از مدارات الکتریکی و اجزاء الکترومکانیکی مثل موتور‌ها و ژنزاتور‌ها می‌باشد.

در ضمن استفاده از الکترونیک قدرت و مدارهای کنترلی برای افزیش کارایی سیستم امری اجتناب ناپذیر است. SimPowerSystems یک ابزار طراحی مدرن است که به دانشمندان و مهندسان این اجازه را می‌دهد تا سیستم قدرت خود را سریع و راحت طراحی و شبیه‌سازی کنند.

SimPowerSystems این امکان را می‌دهد که به راحتی و تن‌ها با انتخاب‌کردن اجزاء مورد نیاز و انتقال آن‌ها (drag) به صفحه کار سیستم مورد نظر را طراحی کنیم.

در این محیط نیاز به کشیدن شماتیک عناصر و یا طراحی آن‌ها نیست. تمام عناصر مورد نیاز در SimPowerSystems Libraries یافت می‌شود.

در مواردی که به عنصری با کارایی خاص نیاز داریم میتوانیم تغییراتی در آن اعمال کنیم که این یکی از امتیازات این نرم افزار محسوب می‌شود.

توجه کنید که جهت شبیه‌سازی سیستم‌های قدرت از طریق Matlab نرم افزارهای متعدد توسط افراد مختلف ارائه شده است امتیاز ویژه نرم افزار SimPowerSystems آنست که توسط پدید آورندگان Matlab ارائه شده است.

 در ادامه فایل pdf به زبان فارسی برای آموزش SimPowerSystems قرار داده شده است.
 
 
 
حجم:  1.27 مگابایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار