کد خبر: ۲۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
در این مطلب، می‌توانید فایل شبیه سازی بار گذاری موجی در خط انتقال را دریافت نمایید. لازم به ذکر است این شبیه سازی در محیط Simulink نرم افزار Matlab انجام شده است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در انتقال انرژی الکتریکی، امپدانس مشخصهٔ خط انتقال با اصطلاح امپدانس بارگذاری موج (SIL) بیان می‌شود، یا بارگذاری طبیعی، بارگذاری توانی که در آن توان راکتیو نه تولید می‌شود و نه مصرف:
 
\mathit{SIL}=\frac{{V_\mathrm{LL}}^2}{Z_0} 
 
در صورت بارگذاری زیر SIL خط تزریق توان راکتیو از خط به شبکه و افزایش ولتاژ در طول خط را خواهیم داشت؛ و در صورت بارگذاری بالای SIL خط، توان راکتیو مصرف می‌کند و افت ولتاژ در طول خط خواهیم داشت.

 اثر فرانتی افزایش ولتاژ در طول پایانهٔ دور خط انتقال بی بار یا با بار کم را توصیف می‌کند. کابلهای زیر زمینی معمولاً امپدانس مشخصهٔ پایینی دارند، در نتیجه در حالت SIL از ظرفیت گرمایی خط عبور می‌شود. از این رو یک کابل تقریباً همیشه یک منبع توان راکتیو است.

در ادامه مطلب،  می‌توانید فایل شبیه سازی بار گذاری موجی در خط انتقال را دریافت نمایید. لازم به ذکر است این شبیه سازی در محیط Simulink  نرم افزار Matlab انجام شده است.
 
 
حجم: 10 کیلوبایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار