کد خبر: ۲۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
در این مطلب کدهای متلب و GUI برای محاسبه شاخصهای قابلیت اطمینان سیستم مانند LOLP و EENS قرارداه شده است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: انرژی الکتریکی گزینه‌ای قابل احساس در توسعه و پیشرفت یک جامعه مدرن می‌باشد. به نوعی همه موارد و موضوعات زندگی روزانه به استفاده از انرژی الکتریکی و عملکرد شرکت‌های برق در زمینه سرویس دهی به مصرف کنندگان این کالا می‌باشد.
 
سطح مطلوب و مناسب سرویس دهی شرکتهای برق به وسیله سطح کیفییت و قابلیت اطمینان انرژی الکتریکی که در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته می شود، اندازه گیری می گردد.

شرکت های برق و تولید کنندگان انرژی الکتریکی در زمینه تولید انرژی الکتریکی، خطوط انتقال و شبکه توزیع انرژی الکتریکی سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده اند تا بتوانند بطور کاملا اقتصادی و با کیفییت مطلوب میزان نیاز مصرف، مصرف کنندگان انرژی الکتریکی را تغذیه نمایند. 

همواره برقرار نمودن تعادل میان نیاز مصرف کنندگان به انرژی الکتریکی با کیفییت مطلوب و عدم قطع تغذیه بار مصرفی با هزینه ای که خریداران و یا مصرف کنندگان می توانند جهت بدست آوردن این نوع انرژی الکتریکی بپردازند با مشکلات زیادی همراه می گردد. از آنجا که رشد بار و خروج تجهیزات موجود در سیستم های قدرت، پدیده ای احتمالاتی می باشد امکان اینکه اینگونه تجهیزات در هر زمانی از سیستم خارج گردند وجود دارد؛ بنابراین خروج این تجهیزات در سیستم را نمی توان بطور کامل حذف نمود، اما می توان سیستم قدرت را با یک سطح بالایی از قابلیت  اطمینان طراحی و بهره برداری نمود و به نوعی خروج تجهیزات و قطعی بار در سیستم را کاهش داد. 

طراحی و بهره برداری سیستم قدرت با یک سطح بالای قابلیت اطمینان، مستلزم درنظر گرفتن یکسری ظرفیت رزرو در سیستم می باشد تا بتواند اثر خروج یک واحد تولیدی و یا خط انتقال در سیستم را پوشش دهد.

برخی از شاخص های قابلیت اطمینان عبارتند از :
LOLP : احتمال قطع بار
LOLE :انتظار قطع بار 
 LOEE :انتظار قطع انرژي 
EENS: انرژي تأمين نشده مورد انتظار
 EUE :انرژي به كار نرفته مورد انتظار 

محاسبه شاخص های قابلیت اطمینان برای براود احتمال وقوع اتفاقات مختلف در سیستم قدرت ضروری است.
در این ادامه مطلب،کدهای متلب و GUI برای محاسبه شاخصهای قابلیت اطمینان سیستم  مانند LOLP و EENS قرارداه شده است.
 
 
حجم: 19 کیلوبایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار