کد خبر: ۲۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
کره جنوبی امیدوار است با بهره گیری از تجربه ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌ای برای امارات در سال ۲۰۰۹ میلادی چنین فناوری را به عربستان نیز صادر کند.
به گزارش برق نیوز، عربستان در تلاش است تا اولین طرح‌های برق هسته‌ای را در این کشور اجرا کند و بزودی آن‌ها را اعلام خواهد کرد و کره به این بازار جدید چشم دوخته است.

عربستان قصد دارد طرح هایی را اعلام کند که بر اساس آن این کشور قصد ساخت دو نیروگاه برق هسته‌ای را خواهد داشت و شماری از کشورهای دیگر برای گرفتن این طرح‌ها با هم رقابت می‌کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، این کشور دستکم کار ساخت دو راکتور برق هسته‌ای را در نظر گرفته است و شرکت هایی از فرانسه، کره جنوبی، چین و روسیه بزرگترین رقیبان هم برای امضای این توافقنامه هستند.

وزارت تجارت و صنایع و انرژی کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده که عربستان بخشی از این طرح را در حاشیه اجلاس سازمان بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده و از شرکت برق الکتریک و هسته‌ای کره جنوبی نیز نمایندگانی حضور داشته اند و با طرف‌های عربستانی به طور دوجانبه گفت و گو کرده اند.

این گزارش می‌افزاید که عربستان هنوز جزییات دقیق برنامه و برنده این توافقنامه را اعلام نکرده است و برای این منظور احتمال می‌رود چندین ماه زمان لازم باشد.

کره جنوبی که سال ۲۰۰۹ میلادی برای اولین بار توانست قراردادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای صادرات چهار راکتور هسته‌ای با امارات امضا کند در بیانیه‌ای آورده است که برای کاهش اتکای عربستان به نفت و استفاده از انرژی هسته‌ای کاملا آماده همکاری است.

کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیاست و برای تامین نیروی خود ۲۴ نیروگاه برق هسته‌ای دارد که ۳۰ درصد از کل برق این کشور را تامین می‌کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار