کد خبر: ۲۵۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
کلاهی گفت: ما به مدیریت نیروگاه‌های کشور پیشنهاد دادیم که در یکی از نیروگاه‌ها به صورت پایلوت از مواد افزودنی به سوخت استفاده کنیم و این مواد در نیروگاه‌ها بسته به نوع سوخت و شرایط جوی مورد استفاده است، اما متاسفانه مورد قبول واقع نشد.
به گزارش برق نیوز، کلاهی با اشاره به استفاده از مواد افزودنی به سوخت گفت: ما به مدیریت نیروگاه‌های کشور پیشنهاد دادیم که در یکی از نیروگاه‌ها به صورت پایلوت از مواد افزودنی به سوخت استفاده کنیم و این مواد در نیروگاه‌ها بسته به نوع سوخت و شرایط جوی مورد استفاده است، اما متاسفانه مدیریت نیروگاه‌ها طی نامه‌ای ابلاغ کردند با توجه به قیمت بالای مواد مذکور و لزوم استمرار استفاده از آن‌ها به منظور اثربخشی در فرآیند احتراق بویلرهای نیروگاهی، استفاده از مواد افزودنی به سوخت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست، در حالیکه عربستان با وجود داشتن سوخت‌های دیگر این کار را انجام می‌دهد.

کلاهی با اشاره به پتانسیل بالای ایران در صنعت برق گفت: از نظر ظرفیت تولید انرژی الکتریکی جزء ۲۰ کشور دنیا هستیم و از نظر توانمندی فنی و مهندسی و تجهیزات جزء معدود کشورهایی هستیم که حرفی برای گفتن در این عرصه داریم.

نایب رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی با تاکید براینکه فن‌آوری بومی، احداث نیروگاه، زیرساخت و انتقال توزیع را به صورت کامل در اختیار داریم، افزود: در همین شرایط دشوار فعلی بالای ۹۵ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور صادر می‌شود تا جاییکه نزدیک ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار کالای صنعتی توسط صنعت برق ایران صادر شده است. به طور یقین اگر کمی توجه به این صنعت شود صنعت برق چه در بحث تولید و صادرات برق و چه در تجهیزات و اجرای پروژه‌های فنی مهندسی در نیروگاه‌های خطوط انتقال و توزیع می‌تواند یک درآمد قابل توجهی را نصیب کشور کند.
 
طرح استفاده از مواد افزودنی در سوخت نیروگاه ها مورد قبول  واقع نشد+سند
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار