کد خبر: ۲۵۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
روزنامه صهیونیستی 'اسرائیل الیوم' اقرار کرد که یکصد وهفتاد نفر از کارکنان نیروگاه هسته‌ای دیمونا در فلسطین اشغالی به خاطر تشعشعات هسته‌ای این نیروگاه به بیماری سرطان مبتلا شده‌اند.
به گزارش برق نیوز، به نوشته روز چهار شنبه این روزنامه، سندیکای کارگران در فلسطین اشغالی اعلام کرد که کار در تاسیسات هسته‌ای دیمونا باعث شده است تا ۱۷۰ نفر از کارکنان آن در معرض تشعشعات هسته‌ای قرار بگیرند و به بیماری سرطان مبتلا شوند، که برخی از آن‌ها هم طی سالیان گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

مسئولان رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از ابتلای این افراد، قرار است به آن‌ها غرامت بدهد.

روزنامه 'هاآرتص' در آوریل سال ۲۰۱۶ (فروردین ماه) در گزارشی اعلام کرده بود که کارشناسان تاسیسات اتمی دیمونا بیش از یکهزار و ۵۰۰ نقص فنی در قلب این تاسیسات در نتیجه عمر زیاد آن کشف کرده‌اند.

طبق این گزارش در بررسی‌هایی که کارشناسان در پی آزمایش‌هایی که با استفاده از امواج اولتراسونیک (امواج مافوق صوت) روی دیمونا انجام شد، مشخص شد دست‌کم یکهزار و ۵۳۷ مورد نقص در بوته این راکتور وجود دارد. علت این نقص‌ها عمر بیش از حد این راکتور است.

اما برغم این نقص‌های گزارش شده، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد ندارد کار راکتورهای اتمی نیروگاه دیمونا را در آینده متوقف کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار