کد خبر: ۲۵۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
معلق ماندن سرمایه میلیاردی سرمایه گذاران بخش مولدهای مقیاس کوچک (تولید پراکنده)، تاکید صرف بر افزایش قیمت برق به جای ارائه راهکار برای جبران بدهی های، بلا تکلیفی وضعیت اپراتورهای پست فشار قوی، عدم هماهنگی وزارت نیرو با وزارت خانه‌های دیگر و واحدهای مربوطه، انتصاب مدیران رده بالا که در قبای مدیر درجه یک ظاهر نشده و ناکارمدی مدیریت صحیح و خیلی از مشکلات دیگر این روز‌ها بر سر این وزارت خانه آوار شده است. وزارت خانه‌ای که خالی ماندن صندلی ریاستش بیش از این دیگر به صلاح کشور نبوده و نیست.
سرویس صنعت برق نیوز: امروزه دیگر کسی منکر نقش بنیادی وزارت نیرو در توسعه کشور نبوده ونیست یکی از وظایف وزارت نیرو در بخش برق، سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای برق و حفظ کیفیت آن در راستای توسعه پایدار و امنیت عرضه انرژی کشور است؛ و در پیک سال جاری مشکل تولید برق و انتقال برای فعالان این صنعت مشهود بود در روزهای پیک اگر دمای هوا کاهش پیدا نمی‌کرد ممکن بود با بلک اوت مواجه شویم.

از وظایف دیگر این وزارت خانه در بخش آب و فاضلاب، تامین پایدار نیاز‌های پایه آب شرب و بهداشتی و همچنین جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، استفاده مجدد و یا دفع بهداشتی پساب است. با توجه به اینکه کشور در حال حاضر با بحران در بخش آب مواجه است مدیریت استفاده از این منابع و سیاست گذاری در این زمینه یکی از کارهای مهم وزارت نیرو است.

چالش دیگری که وزارت نیرو با آن دسته و پنجه نرم می‌کند فقدان مدیران کارآمد در صدر این وزارت خانه است مدیریت در این وزارت خانه باید به گونه‌ای باشد که بتوان ضعف کمبود منابع را با توان مدیریتی جبران کند. حال که در زمان فعلی مدیران ارشد این وزارت خانه نه تن‌ها ضعف‌های مدیریتی خود را قبول نداشته بلکه بیشتر سعی در متهم کردن دیگری را داشته امر‌ی که ما در زمان پیک مصرف سال جاری بار‌ها شاهد آن بودیم که مدیران به جای تاکید بر تولید و انتقال برق مردم را متهم به مصرف زیاد کرده.

به نظر می‌رسد مشکلات این صنعت بنیادین بسیار عمیق‌تر از آنچه که به نظر می‌رسید باشد دلیل این مدعا صحبت‌های روزهای پایانی حمید چیت چیان است که سخن از بیماری اقتصاد صنعت برق به میان آورد. وجود مشکلاتی از این دسته نه درخور شان وزارت خانه ای، چون وزارت نیرو است ونه کشوری در حال توسعه ایران، باشد که وزیری تازه نفس بتواند بر مشکلات موجود فائق آید.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
سلام.واقعا حرف حق گفتید.واقعا ضعف مدیریت داره وزارت از پا در میاره.یک روزی برق منطقه باختر سرآمد برق منطقه ایی ها بود ولی الان به علت ... و ... کم تجربه اوضاع نامساعدی داره.انشاا... با اومدن وزیر جدید شایسته سالاری جای پارتی سالاری بگیری اوضاع بهتر بشه.اداره پول نداره عقب افتادگی ها بده به دستور مدیر در اتاقارو عوض کردن شیشه خور زدن تا استرس کارمندا بیشتر کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
2
1
اگر اجازه می‌دادند تمامی مدیران ارشد توانیر از جنس دکتر حقی‌فام باشند امروزه شاهد صنعت برقی پویا و پیشتاز در کشور عزیزمان بودیم.
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
سلام برق نیوز خسته نباشی
برق نیوز یه گلایه دارم
شما که زخمت میکشی و اطلاع رسانی میکنی ای کاش تبعیض قائل نمیشدی.
طبق بخشنامه وزیر قبلی کلیه پرسنل شاغل در پست های فشار قوی باید تبدیل وضعیت بشن( اپراتور .نگهبان. مسئول پست ) والا ما نگهبان ها هم باید تو محیط پر استرس زیر رآکتور و دکل های فشار قوی گشت بزنیم والا شب روز نداریم. با جوون دل نگهبانی میدیم با افتخار
مدیر پایگاه برای ما فرقی میان کارکنان صنعت برق نیست و لذا پیگیر همه هستیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار