کد خبر: ۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶
نیروگاه‌های آبی برای تولید برق از نیروی جاذبه‌ی زمین و نیروی خورشید به کار می‌روند. آب در اثر گرمای محیط که عمده‌ترین علت آن خورشید است بخار می‌شود و در اتمسفر صعود می‌کند. سپس به صورت باران و برف فرو ریخته می‌شود. آبی که روی ارتفاعات ریخته و به صورت نهر‌های کوچک و پس از آن رود‌های بزرگ‌تر جاری می‌شود و آن گاه پس از طی نمودن مقداری از مسیر انرژی پتانسیل گرانشی آن به انرژی جنبشی تبدیل می‌شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: نیروگاه‌های آبی برای تولید برق از نیروی جاذبه‌ی زمین و نیروی خورشید به کار می‌روند. آب در اثر گرمای محیط که عمده‌ترین علت آن خورشید است بخار می‌شود و در اتمسفر صعود می‌کند. سپس به صورت باران و برف فرو ریخته می‌شود. آبی که روی ارتفاعات ریخته و به صورت نهر‌های کوچک و پس از آن رود‌های بزرگ‌تر جاری می‌شود و آن گاه پس از طی نمودن مقداری از مسیر انرژی پتانسیل گرانشی آن به انرژی جنبشی تبدیل می‌شود.
 
در نیروگاه‌های آبی یا حالت بالا به صورت طبیعی وجود دارد یا اینکه با ایجاد سد و تجمع آب و افزایش ارتفاع آن پشت سد حالت بالا را ایجاد می‌کنیم نیاز برای انرژی برق در روز تغییر می‌کند، برای مثال وقتی یک برنامه‌ی تلویزیونی معروف به پایان می‌رسد نیاز به برق شدیداً تغییر می‌کند. نیاز به انرژی در هفته‌ها و فصل‌ها نیز متغیر است. همین طور در روز‌های تعطیل و روز‌های کاری مصرف و تولید انرژی نسبت هم نوسانات زیادی دارند.
مشکل این است که عمده‌ی توان مصرفی توسط نیروگاه‌های با سوخت فسیلی تولید می‌شود که نیم ساعت یا بیشتر طول می‌کشد که به حداکثر ظرفیت خود برسند. این زمان در مورد نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر هم هست. ما به چیزی نیاز داریم که بتواند فوراً از صفر به حداکثر ظرفیت تولید انرژی برسد، و بتواند حدود نیم ساعت کار کند تا نیروگاه‌های دیگر به سطح دلخواه تولید انرژی برسند.
 
ادامه این مقاله را با کلیک بر روی آیکون زیر دریافت کنید.
 
حجم: 749 کیلوبایت

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار