کد خبر: ۲۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
مدیرعامل آبفای استان تهران در همایش تخصصی بهره‌وری آب و انرژی که با حضور مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و متخصصان این حوزه از کشورهای آلمان، بلاروس، سوئیس و ترکیه برگزار شد گفت: تاسیسات آبفای استان تهران قابلیت زیادی برای استفاده از انرژی‌های پاک دارد.
به‌گزارش برق نیوز،  محمد پرورش افزود: در تهران اختلاف ارتفاع شمال و جنوب نزدیک به ۸۰۰ متر است و ما برای تعادل‌بخشیدن به شبکه توزیع بیش از ۷۰۰ دستگاه شیر فشارشکن داریم که این خود یکی از موقعیت‌های مناسب برای تولید انرژی پاک است؛ علاوه بر آن بسیاری از تاسیسات این شرکت سطوح مناسبی برای نصب سامانه‌های انرژی خورشیدی دارد.

پرورش با بیان این‌که بهینه‌سازی مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک بحث روز دنیاست گفت: ایران یکی از کشورهایی است که ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد دارد و از سوی دیگر به لحاظ توان تخصصی نیز متخصصان و مراکز گوناگونی در این موضوع فعالیت دارند.

او ادامه داد: در حال حاضر سالانه در شرکت آب و فاضلاب استان تهران رقمی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان برای استفاده از انرژی هزینه می‌شود که در نوع خود رقم بالایی است و باید برای بهینه‌سازی آن هم از حیث مالی و هم محیط‌زیستی چاره‌ای اندیشید.

به گفته پرورش، آبفای استان تهران دارای ۱۶۵۰ انشعاب برق و ۲۳۰ مگاوات دیماند است.

مدیرعامل آبفای استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نوپابودن موضوع استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در ایران خاطرنشان کرد: ما در آغاز راهیم و مسیر زیادی برای پیمودن داریم تا به کشورهای صنعتی اروپایی برسیم؛ به عنوان نمونه، کشور آلمان برای سال ۲۰۵۰ پیش‌بینی کرده است که ۱۰۰ درصد نیاز انرژی خود را از انرژی‌های پاک به دست آورد.

او با اشاره به استقبال این شرکت از ابتکار‌ها و طرح‌ها در حوزه انرژی‌های پاک گفت: با توجه به نیاز کشور به این گونه انرژی‌ها و وجود ظرفیت‌های لازم باید برای ایجاد بسترهای مرتبط با کسب و کار این انرژی‌ها تلاش کنیم و در همین چارچوب شرکت آبفای استان تهران بخش ویژه‌ای را برای ایجاد و توسعه این بحث راه‌اندازی کرده است و این موضوع را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

گفتنی است این همایش به ابتکار دفتر انرژی‌های پاک مرکز مدیریت اجرایی طرح‌های خاص آبفای استان تهران برگزار شد و از جمله اهداف آن می‌توان به بهره‌گیری از تجربیات کشورهای دیگر و انتقال فناوری‌های نوین در حوزه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر اشاره کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار