کد خبر: ۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶
امروز پایداری گذرای ژنراتور‌ها از اهمیت و یژه‌ای برخوردار است. بطور کلی پایداری گذرا یعنی قابلیت سیستم قدرت در حفظ همزمانی (syn chronism) آن، آنگاه که تحت تاثیر یک اختلال گذرای شدید از قبیل: بروز یک خطال برروی تجهیزات خط انتقال، فقدان تولید و یا از دست دادن یک بار بزرگ قرار گیرد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: امروز پایداری گذرای ژنراتور‌ها از اهمیت و یژه‌ای برخوردار است. بطور کلی پایداری گذرا یعنی قابلیت سیستم قدرت در حفظ همزمانی (syn chronism) آن، آنگاه که تحت تاثیر یک اختلال گذرای شدید از قبیل: بروز یک خطال برروی تجهیزات خط انتقال، فقدان تولید و یا از دست دادن یک بار بزرگ قرار گیرد.

پاسخ سیستم به چنین اختلالاتی گردش‌های بزرگ زذایای روتور ژنراتور، بخش با قدرت، ولتاژ‌های شین و دیگر متغیر‌های سیستم را درگیر می‌کند. اگر نتیج تفکیک زاویه‌ای بین ماشین‌ها در سیستم در داخل ناحیه خاص قرار گیرد، سیستم همزمانی را حفظ می‌کند از دست دادن همزمانی بدلیل ناپایدار‌ی گذرا اگر بوجود آید معمولاً در عض دو تا سه ثانیه، اختلال اولیه مشهور و خواهد بود. در ناپایداری گذرا نوسانات الکترو مکانیکی مشاهده می‌شوند. نوسانات الکترو مکانیکی در بسیاری از سیستم‌های قدرت در تمام دنیا وجود دارند. این نوسانات ممکن است برای یک تک ژنراتور یا یک نیروگاه محلی باشند و نوسانات محلی (local oscillations) یا ممکن است تعدادی ژنراتور که به لحاظ جغرافیایی، به طور گسترده از یکدیگر فاصله دارند را درگیر کنند. نوسانات داخل ناحیه‌ای inter-area oscillations نوسانات محلی اغلب زمانی رخ می‌دهند و یک اکساتیر excter سریع برروی ژنراتور به کار گرفته شودو برای پایدار کردن این نوسانات، داخل ناحیه‌ای ممکن است بدین صورت ظاهر شوند که اثر بار گذاری سیستم‌ها در طول خط انتقال ضعیف در سیستمی که این نوسانات را بوجود می‌آورد افزایش یابند. اگر این نوسانات کنترل شوند ممکن است به یک وقفه کلی و جزئی در انتقال توان نجامد.

دمپ کردن نوسانات الکترومکانیکی یک پیامد و موضوع مهم در عملکرد یک سیستم قدرت الکتریک می‌باشد. کاربرد پایدار سازهای سیستم قدرت به عنوان یک از اولین ادوات برای دمپ کردن بیشتر نوسانات توان بوده است. بدلیل افزایش اثر بارگذاری خط انتقال در طول مسافت طولانی این امکان وجود دارد مناسب نوسانات توان را در مد داخل ناحیه‌ای فراهم نکننددر این مقاله استفاده از svc به عنوان یکی از ادوات facts , (flexible ac trans mission) برای دمپ کردن نوسانات داخل ناحیه‌ای پیشنهاد شده است.
 
 
حجم: 2.11 مگابایت
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
متن ترجمه شده دارای اشکالات مفهومی و املایی متعدد است.از مدیران سایت این انتظار میره که متون تخصصی رو به اهلش بسپارند نه اینکه صرفا طرف مترجمی زبان هست
با تشکر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار