کد خبر: ۲۶۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶
محققان الگوریتمی طراحی کرده‌اند که با کمک آن می‌توان اختلال موجود در سیستم‌های انتقال برق را شناسایی و از سرقت آن‌ها جلوگیری کرد.
به گزارش برق نیوز، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی باعث جلوگیری از هدر رفت میزان بالایی پول در حساب‌های شرکتی مثل گوگل شده است. به نظر می‌رسد استفاده از این قابلیت برای حل مشکلات متفاوت دیگری نیز کاربرد داشته باشد. در بخش صنعت، سارقانی وجود دارد که سالانه ۹۶ میلیارد دلار به شرکت‌ها دستبرد می‌زنند. در صورت استفاده از این سیستم‌های هوش مصنوعی که با الگوریتم ویژه‌ای عمل می‌کنند؛ می‌توان این سارقان را شناسایی کرد.

تیمی در دانشگاه لوکزامبورگ الگوریتمی طراحی کرده است که می‌تواند با استفاده از محاسبه داده‌های الکتریکی، استفاده‌های غیرطبیعی (و معمولا غیرقانونی) از سیستم انتقال برق را شناسایی کند. آن‌ها این الگوریتم را بر اساس اطلاعات حاصل از ۶ /۳  میلیون خانواده برزیلی و طی پنج سال گردآوری کرده‌اند. این کار با کمک کارشناسان حرفه‌ای و بررسی ۲۰۰ میلیون بازخوانی داده در هر ماه انجام شده است. این الگوریتم می‌تواند در بیش از ۶۵ درصد موارد، مشکلات سیستم برق‌رسانی را شناسایی کند.

طراحان این الگوریتم معتقدند که این نرم‌افزار بهتر از سایر ابزارهای مشابه است و قصد دارند آن را در آمریکای لاتین تجاری سازی کنند. برزیل با میزان بالای خسارات غیرفنی، همچون سرقت انرژی، خطاهای صورت حساب، تقلب و موارد دیگر از دست رفتن درآمد، مواجه است. در این کشور حدود ۲۲ درصد از برق تولیدی توسط سارقان دزدیده می‌شود.

کشورهای دیگری همچون بریتانیا نیز با این مشکل مواجهند به طوری که این موارد باعث از بین رفتن ۵۹۶ میلیون دلار در هر سال می‌شود. پرجمعیت‌ترین شهر هند، اوتار پرداش حدود ۳۱ درصد از برق تولیدی خود را در سال ۲۰۱۶ از دست داد. با جلوگیری از دزدیده شدن انرژی الکتریکی، ساله میلیون‌ها دلار از منابع انرژی‌ای که صرف تولید این برق شده‌اتس نیز حفظ خواهد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار