کد خبر: ۲۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
درحالیکه در ابتدای سال، بهره برداری از ۴ هزار و ۵۲۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در سال ۹۶ در دستور کار قرار داشت، در شروع نیمه دوم سال با تعدیل این برنامه، مقدار ظرفیت جدید تولید برقی که در سال ۹۶ وارد مدار خواهد شد به ۳ هزار و ۸۳۴ مگاوات کاهش یافت.
به گزارش برق نیوز،  در قانون برنامه ششم توسعه ذکر شده که دولت مکلف به افزایش توان تولید برق تا ۲۵۰۰۰ مگاوات در طول اجرای این برنامه است. با استناد به این بند از قانون برنامه ششم توسعه، مسئولان دولتی عنوان کرده اند که در طول برنامه ششم سالانه ۵۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می‌شود.

در ابتدای سال ۹۶ که نخستین سال اجرای برنامه پنج ساله ششم توسعه است، به منظور بهره برداری از ۴ هزار و ۵۲۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در سال ۹۶ برنامه ریزی شده بود و آمار نیروگاههای برق‌آبی، حرارتی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده که در این سال به بهره برداری خواهند رسید به طور دقیق تعیین شده بود.

با گذشت نیمی از سال جاری از این رقم فقط ۷۱۵ مگاوات به بهره برداری رسید که این موضوع نشان می‌دهد بهره برداری از بیش از ۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در نیمه دوم سال جاری محقق می‌شود. اما نکته مهم و قابل توجه اینجاست که هدفگذاری‌های ابتدای سال ۹۶ برای بهره برداری از ۴ هزار و ۵۲۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در سال جاری، در شروع نیمه دوم سال تغییر کرده و طبق جدیدترین گزارش‌های رسمی مجموعه وزارت نیرو، در طول سال ۹۶ تنها بهره برداری از ۳ هزار و ۸۳۴ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دستور کار قرار دارد که از این رقم تکمیل ۷۱۵ مگاوات در نیمه نخست سال محقق شده و در نیمه دوم سال جاری نیز تکمیل و بهره برداری از ۳ هزار و ۱۱۹ مگاوات ظرفیت جدید در برنامه قرار دارد.

از اینرو به نظر می‌رسد به دلیل تأخیرهای پیش بینی نشده در تکمیل حدود ۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق، تکمیل و بهره برداری از این مقدار ظرفیت در بخش تولید برق به سال ۹۷ موکول شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار