کد خبر: ۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶
همواره انجام عملیات تعمیرات بر روی خطوط گرم برای گروه‌های تعمیراتی حادثه ساز بوده و یکی از دغدغه‌های کاربران این حوزه می باشد؛ بنابراین کار بر روی خطوط برقدار همواره یکی از چالش‌های صنعت برق بوده و هست. نردبان عایق در صنعت برق به منظور ایزوله نمودن شخص روی نردبان از زمین استفاده می‌گردد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: همواره انجام عملیات تعمیرات بر روی خطوط گرم برای گروه‌های تعمیراتی حادثه ساز بوده و یکی از دغدغه‌های کاربران این حوزه می باشد؛ بنابراین کار بر روی خطوط برقدار همواره یکی از چالش‌های صنعت برق بوده و هست.

عایق نمودن بدن افراد که با خط گرم کار می‌کنند نسبت زمین که از بسته شدن مسیر جریان برق از سیم حاوی جریان به بدن و سپس به زمین جلوگیری می‌نماید، یکی از راه هایی است که می‌توان از بروز حادثه برق گرفتگی جلوگیری کرد؛ لذا استفاده از عایق‌های الکتریکی می‌تواند به حفظ سلامت نیروی برق کار و بالا بردن ایمنی حین کار کمک نماید. کفش عایق، کفپوش عایق، دستکش عایق، ابزارکار عایق، بالابر عایق و نردبان عایق از این دست عایق‌های الکتریکی هستند.

نردبان عایق همانطور که از اسمش پیداست باید عایق باشد و بتواند ایمنی افرادی که از آن استفاده می‌کنند را تا حدی تامین کند. از این تجهیز برای کار ودسترسی به خطوط برق دار و خطوط دور ازدسترس و... مورد استفاده می‌شود؛ لذا آشنایی با نحوه صحیح استفاده و کیفیت و استحکام آن مهم می‌باشد.

نردبان عایق خط گرم EPOXIGLAS LADDER
یکی از موادی که علاوه بر استحکام مکانیکی بالا و دارا بودن خواص برتر نسبت به فلزات، عایق الکتریکی بسیار خوبی نیز هست، مواد فایبرگلاس از شاخه ترموست‌ها می‌باشد که با نام عامیانه فایبرگلاس نیز شناخته می‌شود.

این نردبان با توجه به سطوح ولتاژی مختلف قابلیت تغییر طول را داشته و جنس آن از اپوکسی‌گلاس یا فایبر گلاس می‌باشد.

نردبان عایق خط گرم EPOXIGLAS LADDER
هنگام کار با نردبان عایق خط گرم باید انتهای نردبان حداقل ۳ فوت بالاتر از سطح کارباشد. فاصله بین پله‌های نردبان باید به گونه‌ای باشد که کاربر به راحتی بتواند هنگام کار از آن استفاده کند. قبل از استفاده از سالم بودن نردبان اطمینان حاصل کنید و نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت فرمایید.
 
 منبع: ای کهربا
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار