کد خبر: ۲۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶
نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: حال سندیکای برق به حال صنعت برق گره خورده و اگر این روند بدهی ادامه یابد در سال ۱۴۰۰ میزان بدهی صنعت برق به سندیکا به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
به گزارش برق نیوز، اسدالله صبوری در سومین کنگره راهبردی نمایشگاه نفت و نیرو افزود: برای ایجاد توازن در مصرف و تولید، تاسیسات برقی باید توسعه یابد، با نرخ فعلی رشد مصرف هر ۱۰ سال یکبارباید تمام تاسیسات را در تولید، توزیع و انتقال توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: در ۴ دهه گذشته رشد مصرف برق در زمان پیک به طور متوسط سالانه ۷ و چهار دهم درصد رشد داشته است که این رقم در سطح بین المللی در کمتر کشوری دیده می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تولید برق حرارتی کشور به عهده بخش خصوصی است و اعضای سندیکای برق جایگاه و نقش مهمی در تولید برق واردادی کشور دارند تصریح کرد: بازنشستگی و عمر طولانی نیروگاه‌ها و تاسیسات را نیز باید به مشکل رشد مصرف برق در زمان پیک اضافه کنیم در حال حاضر شش هزار مگاوات از نیروگاههای کشور عمری بالاتر از ۴۰ سال دارند و نیروگاههای جدید جایگزین ان‌ها نشدند.

صبوری با بیان اینکه برای تامین برق مصرفی با توجه به رشد مصرف هر ساله نیاز به منابع مالی سنگینی داریم تاکید کرد: در سال ۷۶ به ازای هر کیلووات ساعت برق ۱۰۶ تومان دریافت می‌شد که در سال ۸۳ با تثبیت قانون قیمت‌ها و بعد از آن‌ها قانون هدفمندی یارانه‌ها که به خوبی اجرا نشد قیمت فروش برق به قیمت تمام شده نزدیک نشد هم اکنون قیمت فروش برق ۶۷ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است که معادل قیمت فروش برق در سال ۸۱ است.

وی با اشاره به اینکه سندیکای برق ۱۴ هزار میلیارد تومان از صنعت برق طلب دارد افزود: حال سندیکای برق به حال صنعت برق گره خورده و اگر این روند بدهی ادامه یابد در سال ۱۴۰۰ میزان بدهی صنعت برق به سندیکا به ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

نائب رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق گفت: رشد مصرف با وضع کنونی با منابع مالی همخوانی ندارد و مجبوریم همچنان به بهره برداری از نیروگاههای فرسوده ادامه دهیم که در این بین افزایش راندمان اهمیت خود را از دست می‌دهد.

صبوری افزود: بر این اساس غلبه تولید بر رشد مصرف را باید کم کنیم و مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهیم، چون منابعی برای توسعه در حال حاضر نداریم.

وی تصریح کرد: نیاز به افزایش نیروگاههای تجدید پذیر حس می‌شود و برای برطرف کردن مشکل صنعت برق باید تعرفه‌ها افزایش یابد و به قیمت واقعی نزدیک شود در غیراین صورت نمی‌توانیم برق مورد نیاز را با وجود مشکلات موجود در صنعت برق به خصوص تولیدکنندگان برق ادامه دهیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار