کد خبر: ۲۶۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶
کارشناسان امنیت سایبری در آمریکا معتقدند: هکرهایی که برای دولت کره شمالی کار می‌کنند نیروگاه‌های برق آمریکا را با ارسال ایمیل‌های هدف گرفته‌اند.
هدف هکر های کره شمالی، حمله به نیروگاه های برق آمریکا
به گزارش برق نیوز، به نوشته روزنامه دیلی میل، شرکت امنیت اینترنتی "فایرآی" در گزارشی اعلام کرد: هکرهای کره شمالی ایمیل‌های "فیشینگ" که برای به دست آوردن اطلاعات از طریق جعل یک وب‌سایت یا آدرس ایمیل مورد استفاده قرار می‌گیرند، به اهداف خود ارسال کرده و از آن‌ها خود دعوت کردند تا در یک برنامه جمع آوری کمک مالی شرکت کنند.

در این گزارش آمده است: هر کسی که این دعوت‌نامه‌ها را دانلود کرده باشد به طور ناخواسته بدافزاری را به شبکه کامپیوتری خود دعوت کرده است.

شرکت فایرآی بدون اشاره به این که آیا ارسال ایمیل‌های فیشینگ موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر و این که کدام شرکت‌های برق مورد هدف قرار گرفته‌اند، گفت: ما معتقدیم که این حملات سایبری محصول جانبی تنش‌های دیپلماتیک اخیر میان پیونگ یانگ و واشنگتن است.

این در حالی است که کره شمالی به انجام حملات سایبری مشابه به شرکت‌های برق کره جنوبی و همچنین دیگر نهادهای دولتی و مالی متهم شده است.

شرکت فایرآی در این گزارش گفت: این تلاش‌ها احتمالا با هدف ایجاد فرصتی برای انجام یک جنگ احتمالی بازدارنده و یا ایجاد بی‌نظمی در زمان درگیری مسلحانه صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است: هکرهای مرتبط با کره شمالی جزو جدی‌ترین تهدیدات محسوب می‌شود که نه تنها آمریکا و کره شمالی بلکه سیستم مالی جهانی و کشورهای سراسر جهان را هدف می‌گیرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار