کد خبر: ۲۶۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سال هاست که استقلال برق منطقه‌ای گلستان از مازندران مغفول مانده و این استان همچنان از داشتن شرکت برق منطقه‌ای محروم است.
به گزارش برق نیوز، در حالی که اکثر پروژه‌های مهم و حساس استان‌ها از قبیل: انتقال برق، درخواست‌ها و اجرای پروژه‌های سنگین برقی و بسیاری از طرح‌های حوزه انتقال توسط برق منطقه‌ای همان استان‌ها انجام می‌شود، اما سال هاست که این موضوع در گلستان مغفول مانده و این استان همچنان از داشتن شرکت برق منطقه‌ای محروم است!

در حقیقت مهم‌ترین شرکت‌ها برای تامین برق یک استان برق منطقه‌ای بوده که متاسفانه به دلیل عدم برخورداری استان گلستان، این استان توسط یک نمایندگی زیر نظر استان مازندران اداره و کنترل می‌شود!

عدم شرکت برق منطقه‌ای مستقل در گلستان موجب شده بسیاری از طرح‌های مورد نیاز استان دچار تاخیر شده و گا‌ها تا چند سال به تعویق بیفتند، در حالی که اگر برق منطقه‌ای گلستان از مازندران جدا شود، استان گلستان از اعتبارات جداگانه‌ای برخوردار شده و مدیران استانی می‌توانند با تصمیم گیری و صلاح دید خود نسبت به انجام پروژه‌ها در سراسر استان اقدام کنند؛ و اگر برق منطقه‌ای گلستان مستقل و جدای از مازندران می‌بود بسیاری از مشکلاتی که این روز‌ها بر سر پروژه‌های کوچک و بزرگ که با آن دست به گریبان هستیم، دامن گیر گلستانی‌ها نمی‌شد. همینطور رسانه‌های استانی و مردم به دلیل مشکلاتی که در اثر تاخیر پروژه‌ها ایجاد می‌شود، از آنان پاسخ می‌خواستند.

ضمنا شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان که چند سالیست از مازندران جدا شده، فقط توزیع کننده برق محسوب می‌شود و کارهای اصلی در تامین و توسعه شبکه‌های برق در اختیار برق منطقه‌ای مازندران قرار دارد.

به نظر می‌رسد تاکنون این موضوع بسیار با اهمیت و حیاتی در استان گلستان توسط مدیران جدی گرفته نشده که شایسته است مجمع نمایندگان استان به همراه استاندار گلستان و تیم مدیریتی استان ضمن رایزنی با هیئت دولت و وزارت نیرو بر جداسازی برق منطقه‌ای گلستان از مازندران پافشاری کرده تا هم زمینه اجرای پروژه‌های سنگین و حیاتی برق در استان ایجاد شود و هم زمینه‌ای برای جذب جوانان و مهندسین گلستانی در آن فراهم شده و اشتغال زایی گردد، ضمن این که تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌های برقی استان بر اساس اولویت‌های استانی با صلاح دید مدیران گلستانی در درون استان و با اعتبارات جداگانه استانی اجرا شود که قطعا برکات بیشماری برای منطقه به همراه خواهد داشت.
 
منبع: دانا
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمشيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
5
با سلام . آقا آخه اين چه حرف و استدلال بي معنيه . الان دارند روز به روز شركت هاي برق منطقه اي رو كمتر مي كنند جهت صرفه جويي اون وقت شما مي خواييد برا هر استان يه برق منطقه اي درست كنيد؟
الان كلا پروژه ها به دليل بي پولي خوابيده و ربطي هم به استاني نبئدن برق منطقه اي ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
3
با سلام، متن فوق العاده ضعيف و غير كارشناسي بود. از شما رسانه برق نيوز كه بطور تخصصي كار ميكنيد بعيده .
اين مشكل " عدم وجود شركت برق منطقه اي در استان ها " با توجه به تعداد استان ها و تعداد برق هاي منطقه اي خودبخود در استان هاي زيادي وجود دارد.
و اين كه چاره كار جدا سازي برق اون استان ها باشه بدليل مشكلات بزرگ شدن دولت و .... فعلا امكان پذير نيست. به نظر من تو تغيير ساختار هايي كه اگه توي توانير بوجود مياد بتونن اين استان ها حداقل بصورت معاونت كار كنن بنظر راه حل مناسبي ميتونه باشه. در حال حاضر گلستان صرفا بصورت امور انتقال كه زير نظر معاونت بهره برداي هست اداره ميشه ، كه عملا اختيار خاصي هم نداره .
و از طرف ديگه مسولان استاني از استاندار تا پايين ، اصلا كوچكترين آگاهي در اين زمينه ندارن !!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
4
سلام تقسیمات شبکه سراسری برق از منطق فنی پیروی می کند و ربطی به تقسیم بندی سیاسی ندارد . مثلا ژاپن با داشتن 47 استان، 10 منطقه برق دارد و در ایران نیز بر اساس مطالعات انجام شده وجود 8 منطقه برق کفایت می کند. یعنی باید 16 شرکت برق منطقه ای در هم ادغام شوند نه اینکه برقهای تازه ای را متولد کنیم.
ناشناس
|
Spain
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
1
اسمش را بگذاريد شركت برق منطقه ايي خزر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
3
0
با سلام , به نظر من متن بجایی بود چون جمعیت استان گلستان از استانهایی کوچکتری که برق منطقه ای دارند نظیر یزد , زنجان و هرمزگان بیشتر است و با جدا شدن استان در سالهای گذشته از مازندران شرکت برق منطقه آن نیز می بایست جدا می شد چون باعث افزایش استفاده از ظرفیتهای بومی استان می شود , از مسئولان استان خواهش میکنیم تلاش خود را جهت جدا کردن این شرکت دریغ نفرمایند و این دوستان که عنوان کردند مطلب فوق العاده ضعیف است به نظر من به ضررشون بوده.ممنون از برق نیوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
0
1
متاسفانه استانهای که ستاد شرکت برق منطقه ای چند استانی را دارند حقوق دیگر همکاران خود در استان ها را رعایت نمی کنند .تمام پستهای اداری را بخود اختصاص می دهند .افراد بسیار زیادی از استان ستادی استخدام می شوند ...افراد خدماتی زیادی دارند و امکانات بسیاری را بخودشان اختصاص داده اند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
0
2
سلام
البته به ضعیف یا قوی بودن متن کاری نداریم ولی در کل کشور این معضل هست برقهای منطقه ای فقط به دستانهای که تو اون استان مستقر هست می رسه وبقیه رها شدن وخدا به داد صنعت برق برسه تو برق منطقه ای اذربایجان هم این معضل هست استان اردبیل واذریایجان غربی رها شده واقایان فقط به استان آذربایجان شرقی می رسن وگواه این هم نیمه تمام رها شدن تمام پروژه هاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
حتما مدیریش هم ... بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
مدیر محترم برق نیوز،سلام، لطفا از ذکر اسامی در اظهارات دوستان خودداری بفرمائید. چون بعضی نظرات کاملا شخصی و با هدف تخریب است، لطفا برای آبروی انسانها ارزش قائل شوید و مدیران را به هم بدبین نکنیدو هر کسی هر چی نوشت را بعنوان اظهار نظر درج نکنید. افراد در شهر و دیار خود آبرو دارند. در این دنیا که ظاهرا پاسخگوی کسی نیستید، لااقل برای آخرتتان کمی جای بخشش و عفو بگذارید.اگر کمی به قرآن مراجعه نمایید خواهید دید که برای حفظ آبروی انسانها چقدر تاکید شده است.آبرو، آبرو و آبرو (یک دوست و دلسوز جنابعالی)
مدیر پایگاه سپاس از توجه شما
ما هم بر این تاکید داریم و نمی خواهیم چنین اتفاقی بیفتد گرچه ممکن است ناخواسته در این مسیر دچار اشتباهی شده باشیم
گلستانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
1
با سلام و تشکر از شما
متن بسیار بجا و مهمی بود...
امیدوارم مسئولان ارشد وزارت نیرو به این خواسته مهم مردم شریف استان گلستان توجه کنند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
این متن لایک داره و اصل مشکله:
متاسفانه استانهای که ستاد شرکت برق منطقه ای چند استانی را دارند حقوق دیگر همکاران خود در استان ها را رعایت نمی کنند .تمام پستهای اداری را بخود اختصاص می دهند .افراد بسیار زیادی از استان ستادی استخدام می شوند ...افراد خدماتی زیادی دارند و امکانات بسیاری را بخودشان اختصاص داده اند .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار