کد خبر: ۲۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
چند شرکت چینی دست به دست هم داده‌اند تا از مزایای خودروهای برقی در وسایل نقلیه سنگین و صنعت ساخت و ساز نیز بهره بگیرند. آن‌ها در پی تولید اولین کامیون هیبریدی بونکر سیمان هستند.
به گزارش برق نیوز،  فناوری هیبریدی پلاگین (PHEV) یا همان خودروی برقی-بنزینی تاکنون به صد‌ها هزار نفر از خریداران خودرو کمک کرده تا مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند و اکنون چندین شرکت چینی به دنبال مزایای مشابه برای خودروهای سنگین در صنعت ساخت و ساز هستند.

یک خودرو هیبریدی پلاگین (PHEV) یک وسیله نقلیه دوگانه‌سوز با موتور الکتریکی باتری خور و موتور بنزینی است که می‌تواند با اتصال به یک منبع بیرونی برق به شارژ کامل برسد.

بیشتر PHEV‌ها در حال حاضر خودروهای مسافری هستند، ولی نمونه‌های تجاری PHEV ونها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، قطارها، موتورسیکلت‌ها، اسکوتر‌ها و خودروهای نظامی هم وجود دارد.

بر هیچکس پوشیده نیست که چین با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان است و دولت برنامه‌های اختصاص یارانه را برای تشویق صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان به حرکت به سمت تولید وسایل نقلیه برقی و وسایل نقلیه بزرگتر مانند اتوبوس‌های شهری اجرا کرده است.

هم اکنون تعداد زیادی از اتوبوس‌های شهری برقی در سطح خیابان‌های شهر دیده می‌شود.

در حال حاضر دو شرکت برای ادغام "PowerDrive ۸۰۰۰ PHEV EDI" و نرم افزار کنترل خودرو "PowerSuite" در کامیون ۳۲ تنی میکسر سیمان"Class- ۸ Shaanxi Automotive" دست به کار شده‌اند.

نتیجه یک وسیله نقلیه است که نه تن‌ها می‌تواند راه خود را با استفاده از نیروی الکتریکی به محل ساخت و ساز پیدا کرده و بپیماید، بلکه همچنین میکسر آن به صورت الکتریکی کار میکند. در نتیجه نیاز به روشن بودن موتور برای مخلوط شدن سیمان حذف می‌شود.

خبر‌ها حاکی از این است که یکپارچه‌سازی و آزمایش رانندگی PHEV جدید در مراحل نهایی خود است و کامیون در چند ماه آینده برای اقدام در این زمینه، آماده خواهد شد.

این امیدواری وجود دارد که به کارگیری فناوری مذکور در وسایل نقلیه سنگین و صنعتی موجب کاهش هزینه‌ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در خودروهای ساختمانی شده و تجدید نظر تعدادی از خودروسازان را به ارمغان آورد.

یکی از مدیران این پروژه می‌گوید: ما همچنان شاهد روند پیشرفت مداوم صنعت در زمینه برقی کردن کامیون‌های متوسط و سنگین در سراسر جهان هستیم. ما در ابتدا با ارائه نمونه‌های مختلف از اجزای ترکیبی و الکتریکی درایوهای خود، شرکت مان را تاسیس کرده و موقعیت خوبی در بازار برای خود ایجاد کردیم. ما به نوآوری‌ها ادامه می‌دهیم تا تغییرات شگرفی در صنعت خودرو به وجود بیاوریم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار