کد خبر: ۲۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶
در عمل حداکثر طول کابل که توسط وسایل حفاظتی میتواند محافظت شود محدود است، به این علت که وسایل حفاظتی بایستی حداقل جریان اتصال کوتاه اتفاق افتاده در انتهای هادی (کابل) را ببیند و برای آن عملکرد داشته باشند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در عمل حداکثر طول کابل که توسط وسایل حفاظتی میتواند محافظت شود محدود است به این علت که وسایل حفاظتی بایستی حداقل جریان اتصال کوتاه اتفاق افتاده در انتهای هادی (کابل) را ببیند و برای آن عملکرد داشته باشند.
جدول زیر حداکثر طول کابل مسی براساس این واقعیت را نشان میدهد.
 

برای مثال اگر کابلی به سطح مقطع ۱۲۰ میلیمتر مربع داشته باشیم و از طرف دیگر جریان آنی کلید روی ۲۰۰۰ امپر تنظیم شود، حداکثر طول کابل که به طور کامل محافظت می‌شود ۲۰۰ متر می‌باشد. معنی این جمله این است اگر طول کابل که توسط این کلید محافظت می‌شود بیشتر از ۲۰۰ متر باشد حداقل جریان اتصال کوتاه اتفاق افتاده در انتهای کابل از جریان تنظیم کلید کمتر خواهدشد و به این جریان توسط کلید دیده نخواهد که درنتیجه ممکن است به آسیب کابل منجر شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار