کد خبر: ۲۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶
ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد. آنچه در بازار کار به داکت اطلاق می شود کانالهای پلاستیکی معمولی است که غالبا فقط برای قرار دادن کابل وسیم استفاده می گردد. اما ترانکها علاوه بر فضا جهت عبور کابل معمولا مکانیزمی دارند که می توان بر روی انها پریزهای برق و شبکه و کلیدهای خاص را به صورت مستقیم جا سازی نمود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته می باشد .

نصب سریع و آسان ، زیبایی ، هزینه پایین ، جابجایی و اضافه نمودن راحت کاربر و سگمنت از مهمترین ویژگیهای این محصولات می باشد.

آنچه در بازار کار به داکت اطلاق می شود کانالهای پلاستیکی معمولی است که غالبا فقط برای قرار دادن کابل وسیم استفاده می گردد. اما ترانکها علاوه بر فضا جهت عبور کابل معمولا مکانیزمی دارند که می توان بر روی انها پریزهای برق و شبکه و کلیدهای خاص را به صورت مستقیم جا سازی نمود. مثلا می توان پریز برق، پریز شبکه و پریز تلفن را داخل ماژولهای خاص قرار داد و ماژولها را در بدنه ترانک قرار داد.

طبیعی است که داکتهای معمول در بازار چنین امکانی را ندارند و همانطور که گفته شد فقط برای عبور کابل به کار می روند. نکته دیگر این که معمولا داکتها امکان پذیرفتن پارتیشن را در درون خود ندارند. پارتیشن قطعه ای است که در داخل ترانک قرار گرفته و ان را تقسیم به دو یا تقسیم به 3 می کند (جهت مجزا کرده کابلهای برق، تلفن و شبکه) ضمنا داکتها حجم کابل کمتری را نسبت به ترانکها می پذیرند.از طرف دیگر داکتها مقاومت بسیار کمتری در برابر ضربه نسبت به ترانکها دارند.
 
ترانکینگ چیست؟ ترانک چه تفاوتی با داکت دارد؟ 

در بعضی ترانکها از مواد سوپر UPVC جهت مقاومت بیشتر در برابر ضربه استفاده می شود. داکتها در برابر آتش سوزی هیچ مقاومتی ندارند اما اغلب ترانکها از موادی ساخته می شود که در برابر اشتعال مقاوم تر است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار