کد خبر: ۲۶۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
بی شک ظهور سامانه‌های صنعتی از جمله DCS و SCADA و اتصال آن به شبکه جهانی، تأثیر شگرفی در توسعه فرآیندهای کنترلی زیرساخت‌های حیاتی کشورها، به ویژه نظارت وکنترل تجهیزات از راه دور داشته است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: بی شک ظهور سامانه‌های صنعتی از جمله DCS و SCADA و اتصال آن به شبکه جهانی، تأثیر شگرفی در توسعه فرآیندهای کنترلی زیرساخت‌های حیاتی کشورها، به ویژه نظارت وکنترل تجهیزات از راه دور داشته است.

هرچند این پیشرفت و توسعه، آسیب پذیری‌های جدیدی را نیز به همراه داشته که امنیت سایبری سامانه‌های کنترل صنعتی را به چالش کشیده است. از این منظر شناخت کامل بستر‌ها و بخش‌های آسیب پذیر و همچنین تهدیدات ناشی از آ. ن.‌ها امری لازم و ضروری است. پس از شناخت بخش‌های آسیبپذیری سامانه‌های صنعتی، بررسی راهکارهای تدافعی و بهبود سطح ایمنی، اقدماتی است که در کاهش تهدیدات و خطرات احتمالی نقش بسزایی دارد. ازجمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به بهره گیری ازاستاندار‌ها و توصیه نامه‌های ارتقای امنیت سایبری
اشاره کرد.
طرح کلی امنیت سیستمهای کنترل صنعتی می‌تواند به عنوان مبنای کار در خصوص امنیت اینگونه سیستم‌ها مد نظر قرار گرفته شود.
 
 
حجم: 869  کیلوبایت
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار