کد خبر: ۲۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سیم فیوز شامل قطعه های مکانیکی و الکتریکی می باشد. سیم فیوز الکتریکی، یک نوع فیوز برق است که به سادگی با یک تکه کوتاه از سیم ساخته شده است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: سیم فیوز شامل قطعه های مکانیکی و الکتریکی می باشد. سیم فیوز الکتریکی، یک نوع فیوز برق است که به سادگی با یک تکه کوتاه از سیم ساخته شده است. فیوز داخل یک لوله فیبری که همان لوله فیوز است قرار دارد. المنت (سیم) فیوز کات اوت شامل چهار قسمت دکمه، ساق، المنت (سیم ذوب شونده) و سیم انتهایی است.

وقتی به دلیل اضافه جریان فیوز می سوزد قوس الکتریکی حاصل به دیواره لوله فیبری برخورد کرده و گازی را متصاعد می نماید که قوس را به بیرون می فرستد. هرچه شدت جریان عبوری از فیوز بیشتر باشد گاز بیشتری از مواد دیواره لوله متصاعد می شود. ضمناً بعد از سوختن المنت، لوله فیوز به بیرون آویزان می شود که این نشانه سوختن المنت فیوز است.


اندازه سیم فیوز
معمولاً سیم فیوز ها در عمل ترانسفورماتورهای توزیع را در برابر اضافه بارهای جزئی حفاظت نمی کنند، زیرا باعث سوختن غیر ضروری فیوز و قطع مکرر مدار می شود که هر دوی این ها خوشایند نیستند. بنابراین معمول است که فیوزها را با جریان نامی بالاتر از جریان نامی قسمت اولیه ترانسفورماتور انتخاب کنند. معمولاً جریان نامی فیوز را 2 تا 3 برابر جریان نامی ترانسفورماتور در نظر می گیرند. جریان های اتصال کوتاه چندین برابر جریان عادی است بنابراین آمپر المنت فیوز کات اوت، 2 تا 3 برابر جریان نامی ترانسفورماتور در نظر گرفته می شود.

انتخاب آمپراژ المنت کات اوت فیوز

آمپراژ سیم فیوزها مانند فیوزها متناسب با بار خط یا ترانسفورماتور ها انتخاب می گردد، اما باید توجه داشت که بسته به شرایط می توان از نوع کند کار T ، تندکار K و یا ترکیبی KT استفاده کرد.

برای ترانسفورماتورها طبق جدول می توان المنت مناسب انتخاب کرد:


اجزای سیم فیوز نوع K


اجزای سیم فیوز دوزمانه یا KT

سیم فیوز کات اوت (FUSE LINK)
استاندارد IEC-60282 مربوط به سیم فیوز T و K می باشد.

نحوه بستن سیم فیوز کات اوت

سیم فیوز کات اوت (FUSE LINK)
 
منبع: ایکهربا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
0
0
قیمت رنج های مختلف المان کت اوت را بگذارید. متشکرم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار