کد خبر: ۲۶۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
منطقه سیستان به دلیل دارا بودن نعمت انرژی خورشیدی و انرژی بادی می‌تواند به یکی از قطب‌های برق در منطقه تبدیل شودحال که نه تنها دز مینه صادرات برق به کشور همسایه چون افغانستان ناتوان بوده بلکه با کمبود تولید در داخل نیز مواجه است.
به گزارش برق نیوز،   منطقه سیستان به دلیل دارا بودن نعمت انرژی خورشیدی و انرژی بادی می‌تواند به یکی از قطب‌های برق در منطقه تبدیل شود.

با ایجاد توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی به راحتی می‌توان علاوه بر تامین برق منطقه، زمینه صادرات آن را به کشور افغانستان فراهم آورد.

اهالی محله قدیمی سرحدی و مجتمع پالیز که از جمله نقاط دارای جمعیت بالا هستند  از ضعف و مشکلات برق منطقه سخن گفتند که در ادامه می‌خوانید.

یکی از اهالی مجتمع پالیز گفت: از چندین سال قبل تاکنون با وجود پیگیری‌های شهروندان مبنی بر مشکلات برق و ضرورت رفع این مشکلات، اما تاکنون اقدامی برای تقویت شبکه برق انجام نشده است.

میر افزود: چندین بار با اداره برق شهرستان در این ارتباط مکاتبه داشتیم، ولی اداره برق هیچگونه اقدامی دراین زمینه انجام نداده است.

وی تاکید کرد: در فصل گرما علیرغم نیاز شدید به وسایل برقی، برق بسیاری ازخانوار‌ها درحد روشن کردن پنکه بود و هفته‌ای یک بار نیز به دلیل پریدن فیوز ترانس، خاموشی داشتیم.

میر ابراز کرد: تلاش‌های اداره برق بر هیچ یک از شهروندان پوشیده نیست بنابراین امیدواریم هرچه زودتر مشکلات ماهم رفع شود.

اجرای پروژه اصلاح و بهینه سازی در برنامه کاری امور برق زابل قرار گرفته است

رئیس اداره برق زابل گفت: با توجه به اینکه محله سرحدی شهر زابل و مجتمع پالیز از جمله محلات قدیمی شهر بوده و شبکه‌های توزیع برق آن دارای فرسودگی شدید و قدمت بالایی بود به جهت ساماندهی وضعیت برق محله مذکور، بهبود ولتاژ و کاهش تلفات اجرای پروژه اصلاح و بهینه سازی در برنامه کاری امور برق زابل قرار گرفت.

خلیل عوض زاده افزود: با کار کارشناسی و به کارگیری پیمانکاران توانمند بومی با نصب ۶ دستگاه ترانسفورماتور و احداث ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و اصلاح و تعویض ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی فرسوده به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اجرا و به بهره برداری رسید و مشترکین برق از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی تاکید کرد: تمامی تلاش اداره برق زابل مبنی بر رفع مشکلات و بهبود عملکرد در سطح منطقه بوده است که در این راستا پرسنل این اداره تاکنون هیچ گونه کوتاهی انجام نداده اند.
 
منبع: اوشیدا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار