کد خبر: ۲۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶
امروزه مردی پیشنهاد مسئولیت حوزه‌ای را پذیرفته است که از کاربلدترین‌های این حوزه است و ما ملتی که تاکنون صوفی‌وار فکر فردای آب کردن از شرط طریقمان نبوده است، امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور و تلاش، چون اویی نیازمندیم.

سرویس صنعت برق نیوز: پلان ١: حسنک را سوی دار بردند و به جایگاه رسانیدند. بر مرکبی که هرگز ننشسته بود، نشانیدند و جلادش استوار ببست و رسن‌ها فرود آورد و آواز دادند که سنگ زنید. هیچ‌کس دست به سنگ نمی‌کرد و همه زار می‌گریستند، خاصه نشاپوریان. پس مشتی رند را زر دادند که سنگ زنند و مرد خود مرده بود که جلادش رسن به گلو افکنده بود و خبه کرده. این است حسنک و روزگارش و گفتارش... این داستانی است با بسیار عبرت (بیهقی ص. ٢٢١ - ٢٣٦)

پلان ٢، ٣، ٤ و...: قائم‌مقام را توطئه‌گران دربار قاجار و محمدشاه به کمک ایادی بیگانگان کشتند. قتل امیرکبیر را به همین شکل و به روزگار ناصرالدین‌شاه نسبت می‌دهند. مصدق نیز ٤٠ سال تبعید و زندان را مدیون سازمان سیا و حکومت پهلوی است و....

پلان بعد: دکتر مریم میرزاخانی ریاضی‌دان ایرانی- آمریکایی و استاد دانشگاه استنفورد بود. میرزاخانی در سال ٢٠١٤ به‌خاطر کار بر روی «دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها» برنده مدال فیلدز شد که بالاترین جایزه در ریاضیات است. او تن‌ها زن و تن‌ها ایرانی برنده مدال فیلدز است.

میرزاخانی دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند و سپس به دانشگاه هاروارد رفت و سرانجام در سال ٢٠٠٤ از دانشگاه هاروارد دکترا گرفت. او در ٤٠ سالگی و در ٢٣ تیر ١٣٩٦ در بیمارستانی در کالیفرنیا درگذشت. پس از درگذشتش تمام ایران عزادار شد و میرزاخانی عکس پروفایل بسیاری از ایرانیانی شد که پیش از این، اسم او را نیز نشنیده بودند.
 
پلان بعدتر: فرض کنیم اسم دکتر اردکانیان، کارشناس مهندسی عمران از دانشگاه شریف و ارشد و دکترای مدیریت منابع آب از دانشگاه مک‌مستر کانادا، امروز به‌جای اینکه پیشنهادی برای سکانداری وزارت نیرو به‌عنوان پر‌چالش‌ترین وزارتخانه کشور باشد، منقش بر یکی از تابلوهای بهشت‌زهرا می‌شد! چقدر نوشته‌های ما سوزناک می‌شد در فقدان مردی که انستیتو دانشگاه سازمان ملل متحد (UNU-Flores) را در زمینه مدیریت به‌هم‌پیوسته منابع زیست‌محیطی (آب، خاک و پسماند) در شهر درسدن آلمان تأسیس کرده است و برنامه دهه بین‌المللی آب (UN-Water) را در شهر بن آلمان شکل داده است. (UNW-DPC) و یک چهره مطرح بین‌المللی در زمینه آب محسوب می‌شده است. چقدر مرثیه می‌خواندیم که در وضعیت بحرانی امروز آب کشور ببینید چگونه مغزهایمان فراری شده اند و آب در کوزه بوده و ما گرد جهان می‌گردیده‌ایم! و....

امروز خوشبختانه این اتفاق نیفتاده است و مردی پیشنهاد مسئولیت حوزه‌ای را پذیرفته است که از کاربلدترین‌های این حوزه است و ما ملتی که تاکنون صوفی‌وار فکر فردای آب کردن از شرط طریقمان نبوده است، امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور و تلاش، چون اویی نیازمندیم؛ کسی که از افقی کلان و با رویکرد و نگاهی انتقادی به گذشته می‌نگرد و به‌صراحت اذعان می‌کند که پارادایم‌های مدیریت منابع آب در جهان امروز، بر پیچیده و انطباقی‌بودن سیستم‌های آبی و ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و محیط‌زیستی آن‌ها تأکید می‌کنند.

این متخصص خودمانی به‌خوبی تمام موفقیت‌ها و کامیابی‌ها را به همراه کاستی‌ها و تهدید‌ها می‌شناسد و برای حل آن‌ها تجربه عملی دارد. او تمام مختصات پارادایم‌های جدید را می‌شناسد و خود مجری آن‌ها بوده است.
 
پلان آخر: در اواسط دهه ٧٠ شمسی، علی رضاقلی کتابی نوشت به نامه جامعه‌شناسی نخبه‌کشی تا بگوید ما غالبا در بررسی انحطاط اجتماعی و بلاهای سیاسی، فکری و اقتصادی‌ای که دچارش می‌شویم و قربانی‌شدن نخبگان صادق و پاک‌دستمان، تن‌ها به علل خارجی و عوامل بیرونی توجه داریم؛ در‌حالی‌که علت‌العلل همه حوادث مثبت و منفی در تاریخ یا اجتماع را باید در درون جست. چهار سال بعد حسن نراقی در جامعه‌شناسی خودمانی برخی از این علت‌های درونی را برشمرد.

اگر می‌خواهیم دچار خودمانی‌کُشی و زایل‌کننده فرصت‌های بیشتر نشویم، هریک از ما که می‌خواهیم تیغی بر کف بگیریم، خوب است که یک بار این کتاب‌ها را ورقی بزنیم. این توصیه بالاخص برای کسانی مفید خواهد بود که برنامه ناخوانده و سخن ناشنیده، چوب تخریب بر کف گرفته اند و در حال سوزاندن یک به یک سرمایه‌های این مملکت پرتوفان و پربلا‌هستند.
 
نویسنده: جلال‌الدین حجتی-  روزنامه شرق
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
1
احسنت بسیار آموزنده بود
ناشناس
|
Spain
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
1
0
اسمان بر ريسمان بافتي و تاريخ را به غلط اويختي كه اظهار فضلي كرده باشي .هر كس ان ميدرود كه كشت و كاشت كند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
هر چی فکر کردم نفهمیدم اون چیزایی که مطالبش چه ربطی به هم داشت و نتیجه گیریشم از همه نادرست تر!!!!!!!!!
واقعا که
ایثارگرتوانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
0
0
با انتخاب مهندس حائری بعنوان معاونت برق نیمی از مشکلات وزارت نیرو بخوبی حل خواهد شد چون تجربه کافی و عرق توانیری دارد و نیم دیگر را باید معاون آب ایشون حل کنه انشالله
نورهدی کریمی
|
United States of America
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
نوشته بسیار شیوا و جذابی بود به اندازه ی خواندن خود تاریخ بیهقی لذت بردم . ممنون از آقای حجتی و برق نیوز
خانواده وزارت نيرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
به روباه گفتند شاهدت كيه گفت دمم. اين همه تعريف از كسي كه با آمدنش مديران لائق صنعت برق به كنار رانده شده و صنعت برق رو به نابوديه وزيري همه چيز تمامه كه هم برق هم آب را مديريت كند يك قسمت را بالا ببري قسمت ديگر رو نابود كني واقعا هنره ؟حوزه آب تخصص دارن خداروشكر شانسش زده رحمت الهي هم نازل شد اكربرق رو هم خوب مديريت كرد هنر كرده از رحمت خدا بايد نعمت درست كرداونم با گذاشتن مديران لائق و متخصص اگه تونست يا علي اگه نه به سلامت
samandarian
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
1
جالب اینجاست کسی که این متن بلند بالارو نوشته و به تمجید از وزیر فعلی نیرو پرداخته اکنون معاون بهره برداری یکی از شرکت های بزرگ وزارت نیرو هست که با توصیه جناب وزیر و بدون هیچ شایستگی خاصی به این مقام رسیده و یک شبه ره صد ساله رو طی نموده اینجاس که باید گفت هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار