کد خبر: ۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶
دانشمندان دریافتند که آلودگی هوا منجر به کاهش پتانسیل انرژی خورشیدی در چین شده است.
به گزارش برق نیوز، استفاده از انرژی خورشیدی به سرعت در حال افزایش است و کشورهایی مانند چین در حال گسترش نیروگاه‌های خورشیدی هستند و محققان امیدوارند که ۱۰ درصد نیاز برق کشور را تا سال ۲۰۳۰ از انرژی خورشیدی تامین کنند، اما مشکل مهم در این زمینه، آلودگی شدید هواست که منجر به اختلال در این موضوع می‌شود که در مناطق شمال و شرق این کشور بیشتر است.

بر اساس تحقیقات دانشگاه پرینستون، این مسئله در زمستان شدیدتر می‌شود، زیرا ابر‌ها هم مانعی برای کاهش نور خورشید هستند. در این مناطق، حدود ۲۰ درصد نور خورشید برای رسیدن به پنل‌های خورشیدی کاهش می‌یابد.

آلودگی شدید هوا نور خورشید را مسدود می‌کند و تولید انرژی خورشیدی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نتایج این مطالعه نشان داد که در آلوده‌ترین مناطق مانند شمال و شرق چین، آلودگی هوا منجر به کاهش توان تولیدی برق خورشیدی تا یک و نیم کیلووات ساعت در هر متر مربع در روز و یا ۳۵ درصد می‌شود که معادل استفاده از جاروبرقی برای یک ساعت است.

نتایج تحقیقات قبلی حاکی از آن بود که ذرات معلق در هوای آلوده در پنل‌های خورشیدی منجر به کاهش نیروی خورشیدی می‌شوند و کثیف شدن پنل‌های خورشیدی عاملی برای کاهش انرژی خورشیدی است، اما هیچ تحقیقی درباره کاهش نور خورشید و نقش آن در کاهش تولید انرژی خورشیدی انجام نشده است.

یافته‌های این بررسی کمک می‌کند تا محققان پنل‌های خورشیدی جدید را در مناطق عاری از آلودگی قرار دهند. آلودگی هوا در مناطق صنعتی و شهری متمرکز شده است، در حالی که در مناطق دور افتاده و کم‌جمعیت، هوا بسیار تمیز است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار