کد خبر: ۲۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶
معاون فرماندار زرند گفت: با برگزاری نشست مشترک سرمایه گذاران برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با مسئولان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی زمینه ساخت نیروگاه تولیدی برق با انرژی خورشیدی در این شهرستان فراهم گردید.
به گزارش برق نیوز، علی صادق زاده افزود: برای نخستین بار پس از برجام اولین نیروگاه خورشیدی با سرمایه و مشارکت کشورهای فرانسه و اسپانیا در منطقه یزدان آباد زرند ساخته می‌شود. 

وی گفت: در این راستا نشست مشترک با حضور سرمایه گذاران فرانسه و سایر مسئولان شهرستان برگزار شده و مقرر گردید که نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیون یورو درمدت زمان ۴ تا ۶ ماه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در یزدان شهر ساخته شود. 

معاون فرماندار زرند با تاکید بر فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در جامعه و بویژه صاحبان صنایع افزود: سرمایه گذاران در بحث نیروگاه خورشیدی که زمینه استفاده از انرژی پاک را فراهم می‌آورند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند. 

صادق زاده تصریح کرد. حضور سرمایه گذار خارجی در منطقه نشان دهنده این است که شهرستان زرند این آمادگی و قابلیت را دارد که در این حوزه سرمایه گذاری‌های خارجی را جذب نماید. 

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در مناطقی قابل اجراست که میزان تابش نور خورشید زیادتر از مناطق دیگر باشد گفت: شهرستان زرند و یزدان آباد این ویژگی را داراست. 

شهرستان زرند یکی از مناطق مهم معدنی استان کرمان بشمار می‌رود که برخی شرکتهای خصوصی از جمله میدکو به عنوان یکی از هشت معین اقتصادی و فعال استان کرمان درقالب طرحهای اقتاصد مقاومتی در آن اقدام به ایجاد کارخانجاتی در حوزه فولاد کرده است. 

بنا به گفته مسئولان قریب یک سوم از جمعیت این شهرستان را کارخانجات فولاد میدکو به لحاظ اشتغال تحت پوشش خود قرار داده است. 

براساس این گزارش معادن غنی ذغالسنگ این منطقه از سالهای گذشته تاکنون فعال می‌باشد. 

مرکز شهرستان زرند در فاصله ۸۹ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
0
بااین نیروگاه گرما رو از منطقه گرفتن لعنتی ها.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار