کد خبر: ۲۶۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
اردکانیان به روز پایانی رایزنی ها و جلسات خود برای گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی جهت تکیه زدن بر صندلی پرحاشیه وزارت نیروی دولت دوازدهم رسیده است. شرایط اردکانیان یک روز مانده به جلسه رای اعتماد بررسی شده است.
سرویس صنعت برق نیوز- بر اساس آخرین گزارش های دریافتی خبرنگار برق نیوز از مجلس، از سه فراکسیون مستقلان، امید و نماینگان ولایی تاکنون فقط فراکسیون مستقلین به جمع بندی نهایی رسیده است و دو فراکسیون دیگر هنوز به جمع بندی نهایی خود نرسیده اند.
 
فراکسیون مستقلان از اردکانیان بعنوان گزینه مورد تایید برای وزارت نیرو حمایت می کند. فراکسیون ولایی قبلا اعلام کرده بود که نتیجه نهایی خود را روز رای اعتماد اعلام می کند. حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص نتیجه نهایی جلسه هفته گذشته این فراکسیون با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو گفته بود: در این جلسه اردکانیان به همراه معاونین و مدیران حوزه وزارت نیرو حضور داشتن و روز یکشنبه 7 آبان از ساعت ۷ تا ۸ صبح جلسه فراکسیون را خواهیم داشت و در آنجا همکاران ما اظهارنظر می‌کنند و تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
 فراکسیون امید هم از اردکانیان حمایت می کند و این را نمایندگان مختلفی از این لیست تایید کرده اند.
 
اردکانیان با تیم فعلی مدیریتی وزارت نیرو و معاونین و مدیران ارشد وزارتخانه در جلسات مجلس حاضر شده است تا این پیام را به مجلسی ها داده باشد که بر اساس مسائل سیاسی به مدیریت در وزارت نیرو نگاه نمی کند و تا حد ممکن از همین ظرفیت های فعلی استفاده خواهد کرد.
 
 با آنکه برخی از رسانه ها از رای بالای ادکانیان در روز رای اعتماد صحبت می کنند ولی آخرین بررسی ها نشان می دهد که وی رای اعتماد می اورد ولی نه با رای قاطع و بالا.
 
در چند روز گذشته هم چندین جلسه اعتراضی نسبت به اردکانیان در شهرهای جنوبی کشور تشکیل شده است که به نظر نمی رسد تاثیر قابل ملاحظه ای روی فضای فعلی مجلس داشته باشد.
 
نماینده های مجلس با این رویکرد اردکانیان که پذیرفته است قبلا در حوزه مدیریت اب اشتباهاتی رخ داده و ضعف هایی وجود داشته است  موافق هستند و همین موضوع باعث شده تا نسبت به جلسه رای اعتماد بیطرف شرایط برای اردکانیان بهتر و مثبت تر تلقی گردد.
 
فردا صبح با حضور روحانی جلسه رای اعتماد به اردکانیان برگزار می شود.
 
 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
(درخواست انتشار فوری نظر)
دیپلماسی آب در انتظار رای مجلس
روز یکشنبه هفتم آبان ماه قرار است وزیر پیشنهادی نیرو بصورت رسمی و علنی برنامه های خود در زمینه استراتژی این وزارتخانه برای حوزه های آب و برق را ارائه نموده و برای اجرای برنامه هایش منتظر میزان رای مجلس شود. ایشان در مدت دو هفته اخیر در یک سلسله گفتگوهای هدفمند، موضوع مدیریت آب در کشور را از دیدگاه خود تبیین نموده است که حاکی از توانمندی، تجربه، تسلط و تخصص ایشان در این حوزه است، حال باید منتظر نتیجه جلسه رای اعتماد بود. اگرچه رای اعتماد به ایشان تا حدود زیادی مسجل است ولی چیزی که اهمیتش زیاد است میزان رای موافق است که در اجرای برنامه های وزیر بسیار حائز اهمیت است. حوزه آب در حال حاضر نیازمند یک دیپلماسی قوی داخلی و خارجی است و تعداد رای موافق در این دیپلماسی نقش عمده ای خواهد داشت. از نظر نگارنده وزیر با پشتوانه رای موافق بالا است که میتواند در زمینه دیپلماسی داخلی آب با قدرت عمل کند و برنامه های میان مدت و بلند مدت خود را در خصوص مدیریت آب، بالاخص در زمینه مدیریت مصرف پیاده نماید.لذا امیداست در این روز شاهد یک رکورد شکنی در میزان رای موافق و قاطع فراکسیونهای مختلف مجلس فارغ از سلایق جناحی به این وزیر پیشنهادی توانمند، مدیر، مسلط و متخصص در حوزه کاری وزارت نیرو بالاخص در حوزه آب باشیم تا بتواند پس از مدتها بلاتکلیفی این وزارتخانه حساس، با همین پشتوانه بالای رای نمایندگان ملت در حوزه مدیریت بهینه منابع آبی با نگاه زیست محیطی و اصلاح الگوی مصرف و نیز ارتقاء سطح کیفی و کمی تولید و توزیع و مصرف بهینه انرژی برق موفق عمل کند.
به درازا کشیدن موضوع معرفی سکاندار این وزارتخانه بسیار حیاتی و مهم در حال حاضر انتظاراتی ایجاد کرده است که برای تطبیق انتظارات با واقعیات، پیشنهاد میشود وزیر نیرو ان شاءالله پس از اخذ رای اعتماد بالای مجلس در اولین فرصت موارد زیر را مورد بررسی قرار دهد:
اول اینکه نسبت به تعیین یک نفر آشنا و مسلط به امور آب و برق به عنوان سخنگوی وزارت نیرو اهتمام ورزیده و مسئولیت ارتباط با رسانه های جمعی را در راستای اطلاع رسانی شفاف به افکار عمومی به ایشان محول نماید.چنین شخصی میتواند با ارتباط منظم و ادواری با رسانه های نوشتاری و رسانه ملی، از فضای رسانه ای موجود بالاخص فضای صدا و سیما در کمک به اصلاح امور نقش بسیار مهمی ایفا نماید.
دوم اینکه در ساختار وزارت نیرو نسبت به ارتقاء سطح بخش محیط زیست به معاونت محیط زیست با تعیین شرح وظایف و مسئولیتهای این معاونت در راستای دیپلماسی هر چه بهتر داخلی در حوزه آب اهتمام ورزد. چه بسا بهتر باشد که این معاونت به منظور اطمینان بخشی در خصوص انطباق کامل سیاستهای حوزه آب و برق، به قائم مقام منصوب از طرف ایشان محول شود.این معاونت میتواند در خصوص بهبود الگوی مصرف آب بالاخص در بخش کشاورزی و صنعت و نیز الگوی مصرف انرژی بسیار موثر واقع شود. همچنین این معاونت میتواند با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه های کشاورزی و صنایع و معادن و نفت در زمینه کاهش آلاینده های آبهای سطحی و زیرزمینی بالاخص رودخانه ها نقش موثری ایفا نماید.این معاونت می تواند با همکاری وزارت آموزش و پرورش در گنجاندن مسائل مهم مربوط به حوزه آب و برق در کتب درسی نیز فعالیت چشگیری داشته باشد.
سوم اینکه در ساختار وزارت نیرو نسبت به تاسیس بخشی ترجیحا در حد معاونت امور بین الملل به منظور برقراری یک ارتباط منظم و پایدار با همسایگان برای داد و ستد و تجارت برق و نیز تعیین حقابه های آبهای مشترک بر طبق موازین بین المللی اهتمام ورزد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار