کد خبر: ۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
روحانی در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید در وزارت نیرو بیشتر از تدبیر سخن بگوییم، گفت: ایران می تواند صادرکننده برق به منطقه باشد. کشورهای همسایه غربی و شرقی ما از ما برق میخواهند.ما می توانیم به کشورهای ثالث برق صادر کنیم.
به گزارش برق نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی نیرو گفت: ایران می تواند صادرکننده برق به منطقه باشد. کشورهای همسایه غربی و شرقی ما از ما برق میخواهند.ما می توانیم به کشورهای ثالث برق صادر کنیم.
 
روحانی ادامه داد: ما خودمان نیروگاه ساز هستیم. دارای انرژی هستیم. در زمینه ساخت نیروگاه و انتقال برق کارآزموده هستیم و خدمات فنی و مهندسی به کشور های دیگر می دهیم. باید صادر کننده برق در منطقه باشیم.
 
وی با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی اقدامات فراوانی برای مهار آب انجام شد و تا امروز تقریبا بیشتر کار‌ها انجام شده است، خاطر نشان کرد: در مقطعی در دنیا ۴۶ هزار سد بزرگ ساخته شد که نصف آن در چین بود. بعد از جنگ تحمیلی نیز ما سدهای فراوانی برای مهار آب ساختیم.

وی افزود: در برخی سدهایی که ساخته‌ایم اکنون به اندازه کافی آب نداریم که در آنجا ذخیره کنیم. تا آنجایی که می‌شد ما سد ساخته‌ایم و اکنون دیگر دست ما خیلی باز نیست. زمانی مطرح بود که وارد کننده آب باشیم که در این زمینه مذاکرات فراوانی صورت گرفت و امروز نیز صورت می‌گیرد و این مورد منتفی نیست، اما درعین حال خیلی نباید به این موضوع امیدوار بود، زیرا برخی از کشور‌ها که آب فراوان دراند همسایه ما نیستند و آب باید از کشور دیگر عبور کند که کشور صادر کننده آب با کشور واسطه مشکل آبی و به همین دلیل مشکل سیاسی هم دارد.
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
جقی فام رو مسئول این کار کنید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار