کد خبر: ۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با تاکید بر ساماندهی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، گفت: کشور آلمان اگرچه از لحاظ دریافت انرژی خورشیدی همانند ایران نیست؛ ولی ۴۰ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر دریافت می‌کند.
به گزارش برق نیوز،  حمیدرضا امیری‌نیا  با اشاره به تجربیات کشورهای مختلف در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور، افزود: ۴۰ درصد از برق مورد استفاده در کشور آلمان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود و این درحالی است که این کشور از لحاظ میزان دریافت انرژی‌خورشیدی نسبت به ایران در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد.

وی تولید و به‌کارگیری گسترده از خودروهای برقی و توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر را از دیگر اقدامات انجام شده در سایر کشور‌ها نام برد و اظهار کرد: از این رو لازم است از ظرفیت‌های ایجاد شده در این کنفرانس استفاده شود که در این راستا تاکنون ۴۰ هزار مگاوات نیروگاه بادی در کشور ایجاد شده، ولی استفاده از این نوع انرژی‌ها در کشور کم است.

امیری‌نیا، با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور در انرژی‌های خورشیدی و ژئوترمال خاطر نشان کرد: امیدواریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از سوخت‌های فسیلی برای صادرات و کسب ارزش افزوده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره بیشتری ببریم.

رییس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد اشتغال را از تبعات بهره‌برداری بیشتر از سوخت‌های تجدیدپذیر نام برد و یادآور شد: با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر زنجیره‌ای از اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با درایت دولت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده موجی از اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد شده است، اضافه کرد: از این رو می‌طلبد تا با سیاست‌های بهینه، این حوزه ساماندهی شود و امیدواریم در دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر این امر اتفاق بیفتد.

امیری‌نیا با بیان اینکه این کنفرانس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سایر نهاد‌ها برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد در این کنفرانس زمینه ایجاد اکوسیستم فناوری‌های تجدیدپذیر فراهم شود.

رییس هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، خاطر نشان کرد: از زمان شناسایی منابع نفتی در کشور به سمت خام فروشی حرکت کردیم و امروز در ابتدای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم و در صورتی که همه عوامل در این زمینه ساماندهی شود، امیدواریم آیندگان از ظرفیت‌های ایجادشده بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار