کد خبر: ۲۶۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶
یکی از قطعه های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد میکروسوئیچ است. میکروسوئیچ در حقیقت یک کلید قطع و وصل ساده می‏ باشد و برای قطع و وصل نمودن جریان برق در مدارهای الکترونیکی به کار می‏رود. در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: میکروسوئیچ در حقیقت یک کلید قطع و وصل ساده می‏ باشد و برای قطع و وصل نمودن جریان برق در مدارهای الکترونیکی به کار می‏رود.
فرق میکروسوئیچ با کلیدهای قطع و وصل عادی این است که شاسی میکروسوئیچ به صورت فنری می‏باشد، یعنی تا زمانی که روی آن فشار اعمال می‏شود، جریان برق را قطع یا وصل نگه می‏دارد و در لحظه رها شدن شاسی، وضعیت به حالت اولیه خود برخواهد گشت.


میکروسوئیچ‏ ها معمولاً دارای سه عدد پایه می‏ باشند. یکی از پایه‏ های میکروسوئیچ معمولاً با COM مشخص می ‏شود که پایه ورودی آن می‏ باشد. یکی از پایه ‏های آن با علامت( NC ( normally close و پایه دیگر با علامت( NO ( normally openمشخص می‏ گردد.

در حالت عادی و پیش از فشردن شاسی میکروسوئیچ، پایه COM به پایه NC متصل، و از پایه NO جدا می ‏شود.

با فشردن شاسی میکروسوئیچ، پایه COM از پایه NC جدا شده و به پایه NO متصل می‏ گردد.
 
تفاوت میکروسوئیچ با کلید های عادی و کاربرد آن 

میکروسوئیچ‏ ها در رباتیک و همچنین ساخت پروژه‏ های دانش‏ آموزی، وسیله بسیار پرکاربردی می‏ باشند. برخی از کاربردهای میکروسوئیچ شامل روبات‏ های تشخیص مانع، تشخیص رسیدن بازوی دستگاه به انتهای دامنه حرکتی، شیشه بالابر خودروها، دزدگیر خودروها و... می‏ باشد.

میکروسوئیچ‏ ها با توجه به ولتاژ و جریانی که می‏ توانند از خود عبور دهند، تقسیم ‏بندی می‏ شوند و در انواع و شکل‏ های گوناگونی به فروش می‏ رسند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار