کد خبر: ۲۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶
«آلن اتلینگر» مدیر تحقیقات، فناوری،توسعه و نوآوری نیروگاه برق نیوورک می گوید: شرکت ام پرست، مغز پشت سامانه دفاع موشکی هستند و گفته اند که این فناوری برای نظارت بر نیروگاه برق قابل استفاده است».
به گزارش برق نیوز،مقامات نیروگاه برق نیویورک‌ با شرکت صهیونیستی « mPrest » که فناوری دفاع موشکی «گنبد آهنین» را به وجود آورد، در حال همکاری هستند .

روزنامه تایمز اسرائیل در این خصوص گزارش کرد، همکاری این شرکت اسرائیلی با نیروگاه برق نیویورک در زمینه ارائه کمک‌های  ناوبری، فناوری تصویربرداری و امنیت سایبری می‌باشد.

«دورون گوور» یک خلبان بازنشسته اسرائیلی که هم‌اکنون وظیفه توسعه شرکت «mPrest» را برعهده دارد، گفت: «اگر شما از یک قطعی برق برنامه ریزی نشده جلوگیری کنید، دیگر قطعی برقی وجود ندارد که بخواهید راجع به آن صحبت کنید».

بر اساس این گزارش، نیروگاه برق نیویورک و mPrest  همکاری خود را بعد از خرابی دو ترانسفورماتور بزرگ نیروگاه برق نیویورک آغاز کردند.

«آلن اتلینگر» مدیر تحقیقات، فناوری،توسعه و نوآوری نیروگاه برق نیوورک می گوید: شرکت ام پرست، مغز پشت سامانه دفاع موشکی هستند و گفته اند که این فناوری برای نظارت بر نیروگاه برق قابل استفاده است».

«آری ساچر» مدیر عامل شرکت سازنده سامانه گنبد آهنین چندی پیش با ستایش از سامانه یاد شده مدعی شد، گنبد آهنین قادر است با کلاهک جنگی قدرتمندش تهدید پهپادها را خنثی سازد.

بر خلاف ادعای سازندگان گنبد آهنین، این سامانه دارای نواقصی نیز بوده و در مواردی در سال‌های گذشته اشتباها اقدام به شلیک کرده و امنیت پروازی هواپیماهای مسافربری را نیز به خطر افکنده است.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار