کد خبر: ۲۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶
رئیس شرکت روس اتم از تمایل روسیه برای تأمین بیش از یک‌هزار مگاوات برق هسته‌ای در ایران خبر داد و گفت: در صورت تفاهم نهایی روسیه آمادگی ساخت نیروگاه هسته‌ای با ظرفیت تا یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات را دارد.
به گزارش برق نیوز، آلکسی لیخاچف  در محل ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه، روسیه بر اساس قرارداد نسبت به تحقق آن در ساخت نیروگاه اتمی جدید اقدام می‌کند اظهار داشت: روسیه به تفاهم‌نامه‌ها پایبند است و در ساخت دو راکتور جدید در بوشهر وظیفه دارد بر اساس قرارداد منعقدشده اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت هر کدام از نیروگاه‌های جدید هسته‌ای بوشهر ۱۰۵۰ مگاوات است، گفت: در ساخت دو راکتور جدید در بوشهر در مجموع ظرفیت ۲۱۰۰ مگاوات برق جدید به توانمندی صنعت برق هسته‌ای ایران افزوده می‌شود.

رئیس شرکت روس اتم با ابراز اینکه در تفاهم نامه منعقدشده تا ۸ بلوک برق صنعتی برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: در تفاهم‌نامه همکاری ایران و روسیه ساخت هشت بلوک نیروگاهی است که این بلوک‌ها می‌تواند در سایت‌های دیگری غیر از سایت نیروگاه اتمی بوشهر احداث شود.
 
منبع: آنا

لیخاچف با اعلام اینکه تکمیل واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر ۷ سال طول می‌کشد، گفت: راکتور دوم نیروگاه اتمی بوشهر ۷ سال و راکتور سوم نیز دو سال بعد از آن راه‌اندازی می‌شود.

وی از افزایش تولید برق هسته‌ای در ایران خبر داد و تصریح کرد: در صورت تمایل ایران روسیه می‌تواند ظرفیت تولید برق هسته‌ای تا یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش دهد.

رئیس شرکت روس افزود: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه ظرفیت تولید برق هسته‌ای ایران به ۱۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

وی درباره ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای کنار خلیج فارس خاطرنشان کرد:، چون ایران کشوری خشک است ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بزرگ فقط کنار خلیج فارس میسر است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار