کد خبر: ۲۶۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه میزان مصرف در بخش غیرمولد و رفاهی سه برابر میانگین جهانی است، افزود: قیمت برق در ایران ارزان‌ترین قیمت را نسبت به سایر کشور‌ها جهان دارد.
به گزارش برق نیوز، حسین صبوری مدیرکل توزیع نیروی برق تهران بزرگ در بازدید از غرفه وزارت نیرو با اشاره به افزایش مشترکان برق در تهران اظهار کرد: شهر تهران ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق دارد که ۱۵ درصد از کل مشترکین تنها ۱۰ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند، بنابراین سالانه شاهد ۴ درصد افزایش مشترکین هستیم.

صبوری تصریح کرد: میزان تلفات انرژی برق تهران در سال ۹۲، ۲ /۹  درصد بود که در سال ۹۶ به۲  /۷  درصد کاهش یافته است و انتظار می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در پایان سال ۱۴۰۰ به۴  /۶  برسد.

وی ادامه داد: شبکه توزیع برق در بحث خدمات غیرحضوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. در تهران نیز فروش انشعاب از طریق اینترنت و پیش خوان‌های دولت انجام می‌شود که کمک بسیاری در صرفه جویی در زمان و هزینه مشترکان خواهد کرد.

صبوری در خصوص اتوماسیون شبکه توزیع بیان کرد: در بحث هوشمندسازی شبکه با اتوماسیون‌های کنترل شبکه، مدیریت لحظه‌ای از روند برق رسانی داریم که کوچکترین مشکل به سرعت برطرف شده و از اختلال در شبکه جلوگیری می‌شود.

مدیرکل توزیع برق تهران تصریح کرد: بیشترین پیک مصرف کشور را در تهران شاهد هستیم، به طوریکه تابستان امسال پیک مصرف به ۵۰۰۰ مگاوات رسید، که با وجود افزایش دما و افزایش مصرف با همراهی و کمک مردم، ۱۵ درصد خاموشی کمتری را داشتیم.

وی با تاکید بر کمبود منابع مالی گفت: صنعت برق کشور با محدویت منابع مالی روبه رو است. شبکه توزیع برق تهران نزدیک به ۳۰۰ میلیارد بدهی از مشترکین خود اعم از خانگی، تجاری و دولتی دارد که عمده بدهی‌ها از شهرداری تهران است که با صحبت‌های که انجام شده در حال تعامل برای دریافت این بدهی از سازمان مربوطه هستیم. دریافت این بدهی‌ها و واقعی شدن قیمت برق کمک بسیاری برای بهسازی و نوسازی شبکه توزیع می‌شود.

صبوری ادامه داد: عمر شبکه توزیع برق در تهران به بالای ۳۰ سال می‌رسد که با وجود محدودیت‌های مالی، سالیانه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری و نوسازی آن می‌شود.

مدیرکل توزیع برق تهران بیان کرد: در تهران حدود ۷۰۰۰ هزار انشعاب برق غیرمجاز وجود دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به سکونتگاه غیررسمی است که با تصویب قانون به این مشترکین انشعاب موقت داده می‌شود تا پس از برطرف کردن مشکلات انشعاب آن‌ها دائمی شود.

به گفته وی ۵۰ درصد مشترکان تهران از کنتورهای هوشمند استفاده می‌کنند، که با کمک بخش خصوصی دستگاه‌های اندازه گیری مصرف، دیجیتال می‌شوند.

صبوری در خصوص جایگاه مهم انرژی‌های در وزارت نیرو، یادآور شد: انرژی‌های نو به دلیل توجیه اقتصادی، اثرات منفی بر محیط زیست و بحث اتمام انرژی هایی فسیلی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و با سیاست‌های تشویقی مانند خرید با ضمانت ۲۰ ساله هر کیلووات ۸۰۰ تومان زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی باز کرده است. مصوبه دولت نیز در سال ۹۵ که تمام دستگاه دولتی را مکلف کرد که تا ۲۰ درصد از برق مورد نیاز سازمان خود را از طریق انرژی‌های نو مانند صفحات خورشیدی تهیه کند که نشان از اهمیت این موضوع در دولت دارد.

صبوری در پایان گفت: به دلیل ارتباط تنگاتنگ حوزه برق با مردم، تلاش مجموعه توزیع برق تهران این است که خدماتی در شأن پایتخت کشور ارائه دهد که این مهم در سایه همکاری و مشارکت مردم محقق می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
این چه تیتریس؟ مگه جرم کرده که واقعیت رو گفته؟ متاسفانه عوض اینکه برق این کالای استراتژیک رو ارزشش قائل باشیم داریم پوچ اش میکنیم...شهامت ایشون که از میزش نمیترسه و واقعیت رو میگه، گیر سه پیچ مینامید!!؟
پیر شرکت توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
برق نیوز عزیز دست از این همه روابط بردارید و فقط دنبال موارد تبلیغاتی شرکت ها نباشید . سعی کنید بدنبال انتقادات باشید نه تبلیغات دوستان خود.
آقای صبوری این آمار و ارقام از کجا می آید که ما که در شرکت توزیع هستیم از اینها بی خبریم. این آماری که معاونین به شما می دهند را راستی آزمایی هم میکنید؟ شرکت توزیع تهران رو به سقوط است.
شما بجای ارائه خدمات در خور شأن پایتخت کشور ، بدنبال ارائه شان و شخصیت به کارمندان خود باش که در نتیجه آن شان پایتخت و مردم هم حاصل می شود. وقتی بعضی معاونین شرکت و مدیران شان کارمندان را زیر پا میگذارند نتیجه آن این است که کارمندان نیز شان مردم را حفظ نمی کنند. بهتر است کمی هم به جای آمار و ارقام بدنبال کیفیت باشیم. معاون مهندسی شما شان همه کارمندان را زیر پا گذاشته و شما هم درب اتاق خود را سه قفله کرده اید و اجازه ورود به هیچ کسی نمیدهید. همین افراد زمینه سقوط شما را فراهم خواهند کرد. من در چهار دوره مختلف با چهار معاون مختلف مهندسی کار کرده ام و هنوز این رفتارهای دور از شان انسانیت از طرف یک معاون به کارمندان را ندیده ام. تا کنون همه معاونینی که در زمان خدمت من در شرکت بوده اند سعی کرده اند با همکاری کارمندان و ایجاد انگیزه برای کارمندان کیفیت کار را بالا ببرند. اما معاون مهندسی حال حاضر تنها با تحقیر کارمندان و مدیران و خنده های ... و لاف زدن سعی در بالا بردن کذایی خود دارد.
اکثر مواردی را که ایشان میگوید و مینویسد همانند همان صورتجلسه ماندگار، غلط است.
ناگفته نماند که مهندس صبوری انسان سالمی است اما زیر پای او را همین افراد خالی خواهند کرد و خود ایشان متوجه نیست.بهتر است افراد را بهتر شناسایی کنید و بیشتر حواستان باشد ...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار