کد خبر: ۲۶۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶
روش های ایمن سازی در مقابل خطرات و آسیب های حاصل از صاعقه و مباحث تئوری های پشتیبانی کننده از مبانی این روش ها، مدتها موضوع بحث دانشمندان و متخصصین امر بوده است، این تحقیقات منجر به شکل گیری انجمن ها و سازمان های تخصصی گردیده که حاصل کار این سازمان ها تدوین دستورالعمل ها، راهکارها و استانداردهای محلی و بین المللی است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: روش های ایمن سازی در مقابل خطرات و آسیب های حاصل از صاعقه و مباحث تئوری های پشتیبانی کننده از مبانی این روش ها، مدتها موضوع بحث دانشمندان و متخصصین امر بوده است، این تحقیقات منجر به شکل گیری انجمن ها و سازمان های تخصصی گردیده که حاصل کار این سازمان ها تدوین دستورالعمل ها، راهکارها و استانداردهای محلی و بین المللی است.
 
مانند سایر استاندارد های الکتریکی، IEC کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (International Electro technical Commission)عهده دار تدوین و انتشار و ویرایش استاندارد بین المللی حفاظت در برابر صاعقه گردیده است، این استاندارد با شماره ی IEC-62305 ودر 4 بخش منتشر گردیده و ویرایش 2010 آن جدید ترین نسخه این استاندارد می باشد. از سویی دیگر کاربری گسترده (ESE) منجر به تدوین استاندارد سیستم حفاظت در مقابل صاعقه بوسیله صاعقه گیرهای فعال (صاعقه گیرهای الکترونیکی) یا همان NF C 17-102 گردیده است.
 
استاندارد های فوق مربوط به طراحی سیستم ها بوده و مشخصه ها و ویژگی های دقیق اجزای بکار رونده در این سیستم ها، شرح و بسط نگردیده است. بدین منظور در سال 2012 استاندارد IEC جدیدی با عنوان ویژگی ها و مشخصات اجزای بکار رونده در سیستم های حفاظت در مقابل صاعقه با شماره IEC-62561 در 8 بخش منتشر گردیده است. در کشورمان از سال 1380 استاندارد حفاظت سازه ها در مقابل آذرخش با شماره ی ISIRI-6213-1 انتشار یافته و به کار برده می شود که بر مبنای استاندارد های NFC و IEC تهیه و تدوین گردیده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار