کد خبر: ۲۶۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
یکی از تست هایی که در رابطه با تست چاه ارت انجام میشود تست چاه ارت با میگر است ولی در وحله ی اول باید از کارکرد میگر آشنایی پیدا کنیم و در اصل بدانیم با میگر میتوان چه چیزی از تست چاه ارت را مورد بررسی قرار داد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: یکی از تست هایی که در رابطه با تست چاه ارت انجام میشود تست چاه ارت با میگر است ولی در وحله ی اول باید از کارکرد میگر آشنایی پیدا کنیم و در اصل بدانیم با میگر میتوان چه چیزی از تست چاه ارت را مورد بررسی قرار داد.

میگر و تستر عایق چیست؟
نام دیگرتست با میگر، تستر عایق است که در اندازه گیری مقاومت بین عایق ها کاربرد دارد. میگر یا تستر عایق با وارد کردن ولتاژ بسیار بالا به عایق موردنظر تست و اندازه گیری را انجام می دهد که مشخص کننده مقاومت عایق است که تا چه اندازه در برابر ولتاژ وارد شده مقاوم بوده است. از میگر برای تست دستگاه های دیگر از قبیل سوئیچ های وکیوم، تست ادواتی و توزیع برق های فشار قوی استفاده میشود. و به دلیل راحتی و قابل حمل بودنمیگر کاربردهای بسیاری دارد.
با دانستن عملکرد و کاربرد میگر حال دریافته ایم که در حقیقت تست چاه ارت با میگر، تست عایق های چاه ارت است که از نظر مقاومت، مورد تست واقع می شوند. ولی غیر از میگر دستگاه دیگری برای تست این اندازه گیری نیز کاربرد دارد که به آن ارت سنج می گویند. در زیر توضیحی در این رابطه بیان شده است.

ارت سنج چیست و طریقه استفاده از سیستم ارت:
ارت سنجهم مانند میگر برای تست مقاومت چاه ارت طراحی شده است ولی با این تفاوت که ارت سنج بیشتر برای مقاومت زمین کاربرد دارد چرا که مقاومت زمین خیلی کمتر از مقاومت های معمول است. بازه اندازه گیری میگر در اندازه مگا اهم است ولیارت سنج در اندازه اهم است. در نتیجه میگر برای اندازه گیری مقاومت های زیاد کاربرد دارد ولی ارت سنج برای مقاومت ها در اندازه های پایین کاربردی تر است.

کاربرد تست چاه ارت با میگر:
زمانی این تست مهم می شود که ما بخواهیم حفاظت و امنیت زمین های اطراف چاه ارت را در مقابل ولتاژ های برقی که در درون چاه ارت هدایت می شوند را مورد بررسی قرار دهیم. اگر این چاه نتواند عایق بندی مناسب را داشته باشد این ولتاژهای برق به زمین های اطراف نفوذ کرده و اگر تاسیسات زیر زمینی در آن نزدیکی وجود داشته باشد ممکن است دچار آسیب از طریق همین ولتاژ های برق شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بروجنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
پیشنهاد میدم این متن رو از سایتتون حذف کنید. در تضاد استراتژی مطالب علمی سایتتون هست. شبیه حرف اشتباهیه که کسی زده و میخواد ماست مالیش کنه
علی قمری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
3
باسلام
مسیر سیم میگر جهت اندازه گیری مقاومت چاه ارت به سمت چاه باشد یا جهت مخالف ؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار