کد خبر: ۲۶۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
کردی در در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق افزود: روش‌های حضور و گرفتن کار در بازارهای بین المللی و آشنایی با ادبیات حقوقی بازار بین المللی را بخش خصوصی کشورمان هنوز کسب نکرده است و این توانمندی‌ها را باید تقویت کند تا بازارهای هدف منطقه و آفریقا را بدست آورد.
به گزارش برق نیوز، کردی  به کیفیت بالای تجهیزات ساخته شده صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: کیفیت تجهیزات ایرانی قابل اطمینان است و ظرفیت ۲۰ میلیارد دلاری صادرات سالانه غیرقابل دسترس نیست.

مدیرعامل توانیر افزود: خودکفایی و پایداری که در صنعت برق وجود دارد می‌تواند پشتوانه‌ای برای مصرف کنندگان محصولات و بخش خصوصی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری این نمایشگاه چقدر می‌تواند به رفع چالش‌های صنعت برق کمک کند و آیا می‌توانید در پایان نمایشگاه انتظار داشته باشید بخشی از مشکلات صنعت از طریق حضور شرکت‌های داخلی و خارجی و تبادل نظر و همکاری آن‌ها حل شود؟ افزود: نکته مهم در برگزاری نمایشگاه‌ها برغم پیشرفت‌های فضای مجازی این است که از اهمیت نمایشگاه‌ها کاسته نشده و فضای فیزیکی یک امر و رسم پذیرفته شده در دنیاست. 

کردی اضافه کرد: نمایشگاه فضای خوبی است با توانمندی ابتکارات و نوآوری‌ها در سطح کشور و منطقه و حتی جهان آشنا شویم و داد و ستد علمی صورت گیرد، البته علاقه مندیم شرکت‌های داخلی علاوه بر داد و ستد اقتصادی و علمی در کنار این فناوری با روش‌های جدید تامین مالی هم آشنا شوند. 

وی درباره حال و روز صنعت برق گفت: از تب و گرمای تابستان خارج شده و به تعادل رسیده است و با عبور از دوره رشد مصرف لحظه‌ای برق امسال که ۵. ۲ درصد و میانگین رشد مصرف انرژی ۷ درصد بود، هم اکنون با کاهش دما تراز بار متناسب با تولید شده است. 

کردی گفت: چون تولید و مصرف سر به سر است فرصت خوبی برای تعمیرات اساسی، عادی و دوره‌ای نیروگاه‌ها حاصل شده است و شبکه‌های برق که در طول سال فشار مضاعفی به آن‌ها وارد می‌شود و امکان تعمیر آن‌ها وجود ندارد در حال تعمیر است. 

وی افزود: اجرای برنامه‌ها برای امادگی سال آینده اغاز شده است و طرح هایی که برای پیک سال آینده باید به مدار بیاید در حال انجام است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار