کد خبر: ۲۷۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
این رکورد در واقع معادل چهل و چهار ممیز یک دهم درصد کل برق تولیدی از محل انرژی های تجدیدپذیر در این ماه بوده است که تاکنون هرگز چنین رکوردی به ثبت نرسیده بود.
به گزارش برق نیوز، به نوشته هفته نامه آلمانی اشپیگل طرح تحول زای «انتقال انرژی» (از منابع فسیلی و هسته‌ای به انرژی‌های تجدیدپذیر) در آلمان در ماه اکتبر گذشته یک رکورد ماهانه را به ثبت رساند. 

این رکورد در واقع معادل چهل و چهار ممیز یک دهم درصد کل برق تولیدی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر در این ماه بوده است که تاکنون هرگز چنین رکوردی به ثبت نرسیده بود. 

این گزارش با اشاره به اینکه آنچه که در زمینه تولید «برق پاک» در اکتبر گذشته در آلمان اتفاق افتاد تاکنون هرگز در یک بازه زمانی یک ماهه سابقه نداشته است، افزود: به استناد گزارشهای بهره برداران طرح «انتقال انرژی» در آلمان و نیز «بورس انرژی اروپا» (که مقر آن در شهر لایپسیگ آلمان است) نیروگاههای ... سته‌ای و غیر فسیلی فعال در آلمان شامل نیروگاههای خورشیدی، بادی، آبی و «زیست توده» (بیومَس) در طی ماه اکتبر دقیقا سهمی چهل و چهار ممیز یک دهم درصدی از کل برق تولیدی در آلمان داشتند و در مجموع نیروگاههای تولید «برق پاک» به میزان بیست میلیارد و هفتصد میلیون کیلووات ساعت برق تولید کردند. 

این میزان تولید برای مصرف سالانه پنج میلیون و نهصد هزار خانوار دو نفره کافی است. تن‌ها در زمینه تولید برق‌های بادی و خورشیدی میزان تولید سالانه به چهارده میلیارد و ششصد میلیون کیلووات ساعت رسیده است. دلائل اصلی ایجاد این رکورد بالا، وقوع طوفانهای «هِروات» و «خاویر» در آلمان بوده است که در کنار خرابی‌ها و ویرانی‌های سنگینش، منجر به تولید حداکثری برق در تاسیسات تولید مربوط بوده است. همزمان پایداری هوای آفتابی در تولید برق خورشیدی در بازه زمانی مورد اشاره نیز موثر بوده است. متوسط سالانه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تاکنون در مقایسه با سایر منابع تولید برق (فسیلی و هسته ای) در آلمان بالا بوده است و تاکنون نیروگاههای تولید «برق پاک» در تولید بیش از سی و هشت درصد برق در آلمان سهیم بوده اند. 

در همین حال پایگاه اینترنتی شرکت رسانه‌ای «بلومبرگ» آمریکا نیز با اشاره به منفی شدن قیمت «برق بها» در آلمان ظرف هفته گذشته، اعلام کرد: ظرف هفته گذشته میزان «برق بادی» تولیدی در آلمان چنان بالارفت که هزینه تامین برق مشترکان آلمانی، رایگان برایشان محاسبه شد. 

بنا بر این گزارش ظرف چند روز گذشته میزان مصرف برق حاصل از نیروگاههای بادی در آلمان رکورد زد. این شرایط، تولید کنندگان برق در این کشور را وادار کرد تا برای استفاده بیشتر از الکتریسیته به مشترکانشان پول بدهند؛ موضوعی که از کریسمس سال ۲۰۱۲ تا به الان سابقه نداشته است. یکشنبه هفته گذشته بود که پس از آنکه میزان تولید برق ظرف یک روز به سی و نه هزار و چهارصد و نه مگاوات رسید، بهای «برق بادی» نیز رشدی منفی یافت. از آنجا که این میزان تولید «برق بادی» با تولید حدود چهل راکتور هسته‌ای برابری می‌کرد در چنین شرایطی تولید کنندگان برق به منظور متوازن نگاه داشتن شبکه عرضه و تقاضا یا باید نیروگاههای خود را تعطیل و یا با عرضه قیمتهای منفی به مشترکان خود آن‌ها را به مصرف برق اضافی تشویق می‌کردند تا به این وسیله این برق مازاد از شبکه سراسری برق درآلمان خارج شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار