کد خبر: ۲۷۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱:۱۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
بایستی به طور جدی به موضوع مدیریت تقاضا بپردازیم و سعی کنیم همانگونه که احداث یک نیروگاه چند هزار مگاواتی موجب رضایت خاطر ما می شود، کاهش چند هزار مگاوات مصرف نیز به همان اندازه سبب مسرت خاطر شود. حضور 110 هزار شاغل در شرکت های توزیع و برق منطقه ای از پتانسیل های صنعت برق است.
سرویس صنعت برق نیوز: وزیر نیرو در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با بیان این مطلب که در نمایشگاه هفدهم تعداد قابل توجهی از شرکت‌های داخلی و خارجی شامل سازندگان، پیمانکاران، مهندسان مشاور، شرکت‌های دانش بنیان و موسسات پژوهشی حضور داشتند، افزود: حضور بیش از ۷۰۰ شرکت کننده از ایران و ۲۹ کشور خارجی نشان از آن دارد که با توجه به سرمایه گذاری وسیعی که در صنعت برق در کشور شده است، امروز به حدی از خود کفایی رسیده ایم که بایستی بطور جدی در ارتباط به عرضه خدمات و تجهیزات مهندسی چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بیش از ۶۰ درصد برق تولیدی کشور حضور موثر دارد، افزود: با ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار داریم، ولی بایستی از این پس سرمایه گذاری بر روی مدیریت تقاضا نیز داشته باشیم.

اردکانیان ادامه داد: سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی تری چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

وی با اشاره به مسئولیت قابل ملاحظه سازمان‌های دولتی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می‌کند تا حد امکان حضور بخش خصوصی در خارج از ایران را تسهیل کند.

وزیر نیرو با بیان اینک معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه نوید داده است در جهت فراهم کردن منابع لازم برای باز پرداخت مطالبات بخش خصوصی به شکل موثرتری در آینده اقدام کند، افزود: میزان این مطالبات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ظرفیت‌های قانونی و مکانیزم‌های مختلف و متنوعی وجود دارد تا دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ سعی کند از ظرفیت فراهم شده در کشور در جهت اشتغال و ساخت داخل و حضور موثر در منطقه استفاده کند.

وی برنامه صادرات برق را مستلزم همکاری متقابل با کشور‌های همسایه دانست و اظهار امیدواری کرد، همکاری متناسبی در این خصوص صورت بگیرد.

اردکانیان با بیان اینکه ما این مسیر رشد تقاضا را نمی‌توانیم به شکل پایدار ادامه دهیم، افزود: امسال نسبت به سال قبل بیش از ۷ درصد رشد مصرف داشته ایم که بایستی به طور جدی به موضوع مدیریت تقاضا بپردازیم و سعی کنیم همانگونه که احداث یک نیروگاه چند هزار مگاواتی موجب رضایت خاطر ما می‌شود، کاهش چند هزار مگاوات مصرف نیز به همان اندازه سبب مسرت خاطر شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به طور جدی برای عرضه محصولات خود در پی بازار منطقه‌ای باشد، افزود: دولت نیز بطور جدی به حمایت‌های خود ادامه خواهد داد و وزارت نیرو نیز با برگزاری جلسات و ارتباط فعالتر با سندیکای برق که بیش از ۶۰۰ عضو حقیقی و حقوقی دارد این حمایت را پیگیری می‌کند.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم، افزود: در بخش برق بطور جدی به افزایش راندمان، کاهش تلفات و مدیریت تقاضا در کنار فعالیت‌های جاری همچون احداث ظرفیت‌های نیروگاهی، ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: وجود ظرفیت نصب شده ۷۷ هزار و ۸۰۰ مگاواتی برق در کشور و همچنین وجود ۳۴ میلیون مشترک و دارا بودن رتبه ۱۴ از نظر ظرفیت نصب شده می‌تواند بیانگر توانایی‌ها و قابلیت‌های این صنعت در داخل کشور باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین تولید بیش از ۶۰ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی و ساخت ۱۰۰ درصد تجهیزات بخش توزیع در داخل و همچنین ساخت بیش از ۹۰ درصد تجهیزات بخش فوق توزیع و انتقال در داخل کشور می‌تواند از نقاط قوت این صنعت باشد.

وی تأکید کرد: از ظرفیت‌های دیگر این صنعت وجود بیش از ۶۰۰ شرکت فعال در سندیکای برق و حدود ۱۱۰ هزار شاغل در شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای از پتانسیل‌های دیگر این صنعت است.

اردکانیان اضافه کرد: وزارت نیرو در ۴ سال آتی می‌تواند با بهره گیری از سرمایه انسانی بسیار خوب خود بر عمده چالش‌های پیش رو قائق آید.

وی اضافه کرد: از جمله چالش هایی که وزارت نیرو در سال‌های آتی پیش رود دارد عبارتند از؛ بالا بودن میزان مصرف، شدت بالای انرژی، پایین بودن راندمان نیروگاه‌ها و تلفات برق در بخش توزیع است که امیدواریم با مساعدت دولت و بازپرداخت بخشی از مطالبات وزارت نیرو بتوان بر بخش زیادی از این چالش‌ها چیره شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم سندیکای برق در اولین فرصت با مدیران ارشد وزارت نیرو جلساتی شفاف برای آسیب شناسی ناکامی‌های صنعت به‌ویژه در بخش صادرات و گرفتن بازارهای منطقه‌ای برگزار کند.

وی گفت: ما باید از فرصت‌های موجود در منطقه برای توسعه صادرات محصولات خود نهایت استفاده را بکنیم و موانع پیش رو در این زمینه را برداریم.

وی اظهار داشت: از جمله برنامه‌های دیگر وزارت نیرو در ۴ سال آتی توسعه اشتغال و رقابتی‌تر کردن محصولات تولید ایران در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی است.

وی تأکید کرد: شرکت‌های داخلی از این پس می‌بایست در تولیدات خود نیم نگاهی به بازارهای خارج از کشور داشته باشند، چرا که تقاضای داخلی برای بسیاری از محصولات آن‌ها محدود است.

اردکانیان تصریح کرد: برنامه وزارت نیرو برای ۴ سال آتی بهره برداری از ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید و رساندن حداقل راندمان نیروگاه‌ها به ۴۰ درصد است که امیدواریم با ساماندهی فضای کسب و کار و اقتصاد برق این امر را محقق کنیم.

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
1
1
پدر شاغلان اپراتور رو درآوردید که.یه نفر نیست تو یه برق منطقه ای از نگهبان و کار گر و اپراتور یه روز بی استرس داشته باشه.کاش آقای وزیر شما مثل قبلیا نباشید.قطعا یه روز میرید امیدوارم اون روز وقتی اسم شما اومد فحش ندم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
2
با سلام امیدوارم جناب دکتر اردکانیان معاون برق انرژی خودشو حتما عوض کنه ٬که اگر اونا مدیر یودن وضعیت صنعت برق این نبود و معاون برق هم فکری برای توانیر و مدیر عامل قوی برای اون بکنه ٬به امید آن روز؟؟
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
1
1
صحبت های ایشان فوق العاده متین و منطقی بود..بخصوص صحبتاشون به زبان انگلیسی عالی بود .
ناشناس
|
India
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
1
6
آقای عزیز، اینهمه نیروی دکتر و مهندس توی ستاد جمع کردید که همه دور خودشون می چرخند و نه تنها کارایی یک اپراتور را ندارند که در اثر پدیده ازدحام، بهره وری کاهش و فرایند بورکراسی اداری افزایش یافته است.
این نیروی انسانی نقطه قوت صنعت که نیست( بخصوص در سطح ستاد) که موجب چالش هم هست.
اول از همه بازنشسته ها را مرخص کنید، دانشگاهیان برگردند سر کار اصلی خودشون و اگر قرار است کمکی به صنعت بنمایند از طریق همان دانشگاه و تحقیق باشد. مامور به خدمت ها برگردند به سازمان خودشان. مدیران دانشجوی داخل و خارج را مکلف کنید بین درس و کار یکی را انتخاب کنید.
بخش ستادی را کوچک و چابک کنید، مازاد نیرو ( بخصوص نفرات رانتی)را بفرستید خونه و فقط بهشون حداقل حقوق را بدهید تا کار جدید پیدا کنند،
اجازه دهید چرخ صنعت توسط جوانان بچرخد.
شرکت های آویزون به صنعت تحت مشاور و پیمانکار که با مدیریت بازنشسته های سابق وزارت نیرو اداره می شوند را مراقبت کنید و اجازه ندهید توی فضای رانتی تنفس کنند و پول بیت المال را حیف و میل کنند.
آموزش و پژوهش را به دانشگاه واگذار کنید و درب موسسات مربوطه را ببندید.
در زدن احکام معاونین صبر و حوصله بخرج دهید، و اجازه دهید میزهای ریاست از طریق فضای رقابتی به اهلش واگذار شود.
معاون امور آب و برق باید دارای مجموعه ای از صلاحیت ها و توانمندی ها باشند و بتوانند خدماتی را که انتظار دارید ارائه و به تحقق اهداف کمک کنند، فراخوان بزنید هر کس این صلاحیت ها و توانمندی ها را دارد داوطلب شود و بهترین ها را برگزینید، به خویشاوند سالاری و باند بازی پایان دهید.
این چهار سال هم مثل بقیه سالها خواهد گذاشت و بعد از 4 سال شاهد نباشیم نیروی انسانی شهروندان خوبمان در شهر یزد در صنعت برق بطور معناداری افزایش یافته است.
موفق باشید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
2
سلام
مدیران ناتوان اما بلف زن را حتما بردارید .پروژه سراغ دارم چنان مفتضحانه اجر شده که بنطر من حداقل وزیر بایستی بخاطر آن از مردم عذرخواهی کند .مدیرعامل استعفا دهد و معاونت مربوطه زندانی شود .اما آب از آب تکان نخورد که هیچ بنده حقیر بخاطر توجه و گزارش موضوع سین جین و تحقیر شدم ...اجنبی ها که پنجاه سال پیش در کشور ما نمونه های زیادی از این پروژه ها را اجرا کردند هیچگاه چنین پروژه های اجرا نکردند ....نابودی سرمایه ملی ظلم به مردم است .
پاسخ ها
soltanali
| Iran (Islamic Republic of)
برادر علی ، در شرکت توزیع برق استان ... هم تخلفات و سوء استفاده هایی صورت گرفت نه تنها با مدیرعامل و معاونین و معاونین برخورد نشد بلکه مدیرعامل را به استانی دیگر کوچاندند .
آقای دکتر اردکانیان ، این رویه برخورد ، برخورد مناسب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست . سبب بی تفاوتی و هرز رفتن نیروهای توانمند و سالم میشود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
آقاي اردكانيان شخص بزرگي است. اميدواريم كارهاي بزرگ و ساختاري انجام دهند.
افراد فرصت طلب از زمان قبل از وزير شدن دور جمع شدند. انشاالله با درك درست شرايط بتوانند بدون ملاحظه كاري و ... اقدام نمايند. ما كه اين چند دوره چيزي نديديم. شايد ايشان بتوانند.
بياري حق
ناشناس
|
Spain
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
جناب اردكانيان اقتصاد دو بخش دارد عرضه و تقاضا لطفا طرف عرضه را اصلاح فرماييد كه شامل راندمان .تلفات. خاموشي. كيفيت توان و...ميشود .كار بسيار اساني است متاسفانه بعلت عدم شناخت و توانايي و دانايي موضوع ساده را پيچيده ميكنيم .
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
1
1
با سلام شما را به خدا قسم میدیم این نامه کارگر دائم اپراتور های برق منطقه ای ها که خداهم مجوزش داده را اجرا کنند
ناشناس
|
Spain
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
1
1
اقاي اردكانيان مديران عامل شركت ها برنامه ندارند و بر همين اساس مورد پايش قرار نميگيرند .صنعت اب و برق با بيش از300 شركت اصلي و فرعي همانند شركت مديريت شبكه نيازمند يك سيستم ناوبري و رگولاتوري ميباشد .بزرگترين و ماندگارترين كاري كه وزير بايد در اين برهه انجام دهد اصلاح ساختار نظام مديريتي است.
كارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
ضمن آرزوي موفقيت براي آقاي دكتر اردكانيان ، خواهشمند است در پستهاي مديريتي از فارغ التحصيلهاي تحصيلات تكميلي رشته مديريت استفاده كنيد حتي كساني كه داراي چارت كارشناس برق يا آب مي باشند چونكه مديريت هنر و فن است
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
1
سلام از وزیر محترم خواهش میکنم که تکلیف چندین هزار شاغل پست های فشار قوی (اپراتور نگهبان) که شب روز در بدترین محیط مغناطیسی شیفت میدن وچون کارگر به حساب میان باید حق حقوقمون پایمال بشه نه حق ماموریت داریم نه اصافه کار خارج محیط کار نه فوق العاده ویژه نه هیچ مزایای دیگه تو رو خدا ما هم آدمیم
تمام مجوز های مربوط به تبدیل وضعیت رو گرفتن فقط شما باید زحمت بکشید دستور بدین تا این مهم به سرانجام برسه
اپراتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
با سلام شما را به خدا قسم میدیم این نامه کارگر دائم اپراتور های برق منطقه ای ها که مجوزش صادر شده بدهید تا اجرا شود بزودی تا نیازی به اعتراض دوباره و تجمع نباشه
امین احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
1
با سلام ما نیروهای شرکتی از وزیر محترم نیرو درخواست تعیین تکلیف تبدیل وضعیت خود رو داریم امیدواریم که در زمان تصدی گیری جناب اردکانیان فکری به حال ما بشود.بنده و همکارانم بیش از هشت سال سابقه کار به صورت شرکتی داریم ولی از طرف وزیر نیروی قبل جلوی تبدیل وضعیتمان بسته شده تو رو خدا جلوی این مجوز رو برامون آزاد کنید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار