کد خبر: ۲۷۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
شرکت تامین کننده گاز هولتاسن هلند خودروی برقی تسلا اس را به شکلی هک کرده که این خودرو بتواند به جای برق، از هیدروژن به عنوان منبع انرژی استفاده کند.
به گزارش برق نیوز، خودروی هک شده تسلا اس می‌تواند هزار کیلومتر مسافت را طی کند، یعنی دو برابر مسیری که ارزان‌ترین مدل تسلا اس برقی می‌تواند بپیماید.

خودروی برقی تسلا اس یکی از مشهورترین خودروهای برقی در بازار جهانی است. ارزان‌ترین مدل آن، ۷۵D می‌تواند با یکبار شارژ ۴۱۶ کیلومتر را طی کند، اما میزان مسافت قابل پیمایش در مدل‌های ۱۰۰D و P۱۰۰D به ۵۳۹ و ۵۰۶ کیلومتر رسیده‌است.

اکنون شرکت هلندی هولتاسن با ایجاد تغییراتی در خودروی تسلا اس مدل ۷۵D توانسته مسافت قابل پیمایش این خودرو را به هزار کیلومتر برساند. درواقع با این تغییرات تسلا اس به یک خودروی هیبریدی برقی هیدروژنی تبدیل شده‌است که پس از پایان نیروی برق، موتور از منبع هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

این شرکت اولین مورد در جهان است که توانسته تسلا اس را به خودرویی هیدروژنی تبدیل کند و حتی نامی دیگر برای این ابداع خود انتخاب کرده‌است: پروژه هسلا.

از آنجایی که شرکت تسلا هیچ مشارکتی در این پروژه نداشته‌است، تسلا اس مورد استفاده در آن به صورت دست دوم خریداری شده‌است. مکس هولتاسن مهندس این شرکت که مسئولیت پروژه را به عهده داشت می‌گوید تبدیل تسلا اس به یک خودروی هیدروژنی به هیچ‌وجه ساده نبود، زیرا این خودر به یک مارپیچ بزرگ شباهت دارد.

اما در نهایت این شرکت موفق شد تسلا اس را به خودرویی با دو منبع سوختی تبدیل کند، باتری اصلی که توسط شرکت تسلا روی خودرو قرار گرفته و مخزن هیدروژنی که هلندی‌ها درون خودرو تعبیه کرده‌اند.
 
منبع: همشهری
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار