کد خبر: ۲۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷:۱۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
اسکادا یک سیستم نرم‌افزاری-سخت‌افزاری است که از طریق آن اپراتور می‌تواند وضعیت یک پلنت صنعتی را مانیتور و کنترل کند. در واقع اسکادا رابط انسان و پلنت است. این پلنت‌ها معمولاً از لحاظ جغرافیایی گسترده هستند، به عنوان مثال شبکه برق یک شهر، یا خط لوله‌ی گاز یک کشور، خطوط آهن و ...، مثال‌هایی از این پلنت‌ها هستند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: اسکادا یا SCADA مخفف Supervisory Control And Data Acquisition به معنای سیستم کنترل سطح بالا و جمع‌آوری داده‌ها است.
 
به عبارت دیگر اسکادا یک سیستم نرم‌افزاری-سخت‌افزاری است که از طریق آن اپراتور می‌تواند وضعیت یک پلنت صنعتی را مانیتور و کنترل کند. در واقع اسکادا رابط انسان و پلنت است. این پلنت‌ها معمولاً از لحاظ جغرافیایی گسترده هستند، به عنوان مثال شبکه برق یک شهر، یا خط لوله‌ی گاز یک کشور، خطوط آهن و ...، مثال‌هایی از این پلنت‌ها هستند.
 
اسکادا در یک مرکز کنترل پیاده‌سازی می‌شود و به اپراتور‌ها این قابلیت را می‌دهد که از طریق صفحات شماتیک کل پلنت را هنگامی که پشت مانیتورهای اتاق کنترل نشسته‌اند ببینند، و از طریق رابط گرافیکی فرایند در حال انجام را مانیتور و کنترل کنند. علاوه بر این، اسکادا این امکان را در اختیار مدیران سطح بالاتر قرار می‌دهد که بتوانند روند تغییرات در پلنت را مشاهده نمایند و تحلیل‌های مدیریتی روی تاریخچه‌ی داده‌ها انجام دهند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار