کد خبر: ۲۷۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
دولت ایتالیا یک استراتژی انرژی ملی جدیدی را با هدف پایان استفاده از زغال سنگ در تولید برق تا سال ۲۰۲۵ و افزایش سهم منابع تجدیدپذیر در مجموع انرژی و مصرف برق رونمایی کرد.
به گزارش برق نیوز، دولت ایتالیا یک استراتژی انرژی ملی جدیدی را با هدف پایان استفاده از زغال سنگ در تولید برق تا سال ۲۰۲۵ و افزایش سهم منابع تجدیدپذیر در مجموع انرژی و مصرف برق رونمایی کرد.

در سندی که توسط وزراتخانه‌های توسعه اقتصادی و محیط زیست طراحی شده است، ۲۸ درصد از کل مصرف انرژی ایتالیا تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با۵ .۱۷  درصد در سال ۲۰۱۵ تحت پوشش منابع تجدیدپذیر قرار می‌گیرد.
 
قرار است سهم منابع تجدیدپذیر در تولید برق از۵ .۳۳  درصد در سال ۲۰۱۵ به ۵۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا کند. ایتالیا سهم ۲۱ درصدی منابع تجدیدپذیر در سال ۲۰۳۰ در مقایسه با۴ .۶  درصد در سال ۲۰۱۵ را هدف گذاری کرده است.

این کشور همچنین سرمایه‌گذاری‌های تحقیقات و توسعه در انرژی پاک را از ۲۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۵۱۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌دهد.

ایتالیا که چهارمین مصرف کننده بزرگ انرژی اروپا بوده و برای حدود ۹۳ درصد از نفت و گاز طبیعی خود به واردات متکی است، قصد دارد منابع تامین گاز طبیعی را متنوع کرده و اختلاف قیمت گاز طبیعی در ایتالیا و قیمت در شمال اروپا که حدود دو یورو در هر مگاوات ساعت در سال ۲۰۱۶ بوده است را کاهش دهد.

طبق سند طراحی شده، گاز طبیعی همچنان نقش حیاتی در انرژی ایتالیا ایفا می‌کند، زیرا یک منبع پشتیبان برای تجدیدپذیر‌ها است؛ بنابراین این کشور برای گسترش ساخت خط لوله‌های جدید واردات گاز که منابع و مسیرهای تامین را متنوع می‌کنند، تلاش خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، انگلیس نیز در نوامبر سال ۲۰۱۵ اعلام کرد قصد دارد درباره پیشنهادهایی برای پایان استفاده از زغال سنگ برای تولید برق تا سال ۲۰۲۵ مشورت کند.
 
پس از پایان مدت مشورت، دولت انگلیس ماه گذشته تایید کرد که واحدهای تولید نیروی زغال سوز در این کشور تا سال ۲۰۲۵ تعطیل خواهند شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار