کد خبر: ۲۷۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶
اولین نشست هماهنگی مبادله تفاهم نامه تشکیل مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط زیست در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با عنوان این که ایجاد ارتباط ساختاری بین صنعت و دانشگاه به عنوان یک هدف اصلی است گفت: دانشگاه می‌بایست نگاه نیاز محور به صنعت داشته و صنعت برق نیز به دنبال حل معضلات احتمالی از طریق دانشگاه باشد.

سیدمحمد موسوی زاده با اشاره به تعبیر جهان پسانفت اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از تکنولوژی‌های قابل استفاده در دنیا از مشتقات نفتی استفاده می‌کنند و انرژی پاک به معنای واقعی وجود نداشته بلکه آن چه در دسترس است، انرژی‌های نسبتاً پاک است.

رضا کی پور از اعضای هیئت علمی دانشگاه سمنان و استاد دانشکده مهندسی برق با بیان این که پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور به مثابه مرکزی برای رشد و پرورش شرکت‌های خصوصی هستند یادآور شد: مهم‌ترین حمایت صورت گرفته از این واحدها، خریداری محصولات تولیدی آن‌ها است و برای شکل گیری چرخه مدیریت مالی، باید زنجیره درستی بین این واحد‌ها و خریداران خارجی صورت گیرد.
 
محمدصادق ولی پور عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان و استاد دانشکده مهندسی مکانیک با تشریح اهداف مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط زیست بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در بهینه سازی مصرف انرژی عموماً در بخش دولتی بوده که به دلیل سیاست گذاری‌های بالاسری نتایج قابل تغییری نداشته و ورود بخش خصوصی در این مرکز، از هدف‌های مورد نظر است.

گفتنی است در این نشست اقدامات اولیه برای مبادله تفاهم نامه تشکیل مرکز رشد تخصصی انرژی و محیط زیست به عمل آمده تا در راستای حمایت از طرح‌های تحقیقاتی – پژوهشی عملیاتی ود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار