کد خبر: ۲۷۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
نخستین گردهمایی و کارگاه آموزشی و ایمنی کارکنان اتفاقات و امور مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیر دفتر ایمنی شرکت توانیر در سالن سینما کانون بوشهر برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، نخستین گردهمایی و کارگاه آموزشی و ایمنی کارکنان اتفاقات و امور مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیر دفتر ایمنی شرکت توانیر در سالن سینما کانون بوشهر برگزار شد.

مدیرعامل این شرکت در کارگاه یاد شده اظهار داشت: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ایمنی در صدد هستیم که خدمات و فعالیت‌های شرکت توزیع برق استان بدون کمترین حادثه‌ای انجام شود.

امرالله پاراد بیان کرد: در این حوزه بدون شک با رعایت موارد ایمنی و فرهنگ مرتبط با آن می‌توانیم برای سال‌های متمادی فعالیت‌هایی بدون حادثه داشته باشیم.

وی افزود: در این ارتباط برای کاهش خطرات تدابیر لازم در شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر پیش بینی شده که بخشی از آن برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی است.

مدیرعامل ادامه داد: در ارتباط با رعایت ایمنی یک بخش مربوط به مسئولیت فردی و بخش دیگر مسوولیت گروهی ایمنی است که در قالب آن فرد و گروه باید نکات ایمنی را از حیث ابزار کار و سایر شرایط مدنظر قرار دهند و در ارتباط با موضوع فرهنگی نیز باید با لحاظ فرهنگ ایمنی در راستای انجام خدمات بدون حادثه تلاش کنند.

پاراد عنوان کرد: بخش دیگر ایمنی نیز بعد اجتماعی ایمنی است که کارکنان حوزه شرکت برق در قبال همکاران و هم وطنان و بویژه خانواده‌های خود مسئولیت دارند.

وی گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان باید ایمن سازی شبکه‌های ناایمن بعنوان یک فرهنگ در وجود نیرو‌های عملیاتی وغیرعملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نهادینه شود.

وی افزود: بعد مسوولیت اجتماعی ایمنی می‌طلبد که با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی رعایت اصول ایمنی بعنوان یک اصل مدنظر سازمان مورد توجه ویژه کارکنان باشد.

پاراد یادآور شد: پیش بینی شده برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی که در دستور کار جدی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر قرار گرفته باعث انجام خدمات این حوزه بدون کوچکترین حادثه شود.

وی افزود: امروز در جوامع برای بررسی پیشرفت، توسعه و بالندگی به فرهنگ و زیرساخت‌های آن بعنوان ۲ اصل مهم نگاه می‌شود و در این بین وجود ایمنی در مجموعه‌های کاری مختلف خود یکی از نماد‌های بالندگی آن جامعه محسوب می‌شود.

پاراد تاکید کرد: ایمنی باید در رفتار و فرهنگ ما نفوذ کند و به فراخور اهمیت انکار نشدنی آن باید در تمام مراحل زندگی نسبت به این موضوع توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: در استان بوشهر یکهزار و ۵۰ نفر نیروی عملیاتی و غیرعملیاتی به ۴۳۷ هزار مشترک برق در استان بوشهر خدمات می‌رسانند.

پاراد ادامه داد: ۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف بعنوان تاسیسات شرکت در سراسر استان بوشهر وجود دارد.

وی گفت: با توجه به خطر آفرین بودن این تاسیسات نیرو‌های اداری و غیراداری در صورت مشاهده شرایطی غیرایمن در شبکه‌ها باید با رعایت استاندارد بطور مستقیم و یا غیرمستقیم زمینه ایمن سازی آن را فراهم کنند.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توانیر نیز گفت: ایمنی به واسطه اهمیت بسیار زیادی که دارد باید جدی گرفته شود و در این ارتباط حفظ جان کارکنان از جمله مسائل مهم و مورد توجه شرکت توانیر است.

محمدعلی بهنود افزود: موضوع ایمنی خط قرمز مدیران رده‌های مختلف شرکت توانیر است که باید با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزش بطور جدی به این موضوع پرداخته شود.

وی افزود: در برق اولین خطا به منزله آخرین خطا و از دست رفتن جان کارکنان است که در این ارتباط دفتر ایمنی توانیر برنامه‌های آموزشی مختلفی را برای نیرو‌های عملیاتی پیش بینی کرده است.

بهنود ادامه داد: این شرکت هدف هر ساله خود را رسیدن حوادث به صفر تعریف و در این ارتباط تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی یادآور شد: در این راستا تاکنون دوره‌های متنوعی در سطح شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها برگزار شده که استان بوشهر نیز در ارتباط با برگزاری این دوره‌ها بعنوان یکی از استان‌های پیشگام فعالیت دارد.

بهنود بیان کرد: دوره‌های یاد شده بصورت تئوری و عملی برگزار می‌شود که در قالب دوره‌های عملی با نظارت دقیق روی فعالیت کارکنان، نقص و اشکالات موجود در نحوه کار آن‌ها آشنایی و در جهت رفع آن اقدام می‌شود.

وی افزود: برگزاری د. وره HSES نیز در شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها آغاز شده و استان‌ها یکی پس از دیگر نسبت به برگزاری دوره‌های مرتبط با آن اقدام می‌کنند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار