کد خبر: ۲۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
آقایی گفت: تنها در دو نقطه به دلیل آن که خطوط برق در مناطق بیابانی قرار داشت و رسیدن گروه‌های عملیاتی به مناطق مذکور و تشخیص محل دقیق در شبکه زمانبر بود، خاموشی‌ها اندکی به طول انجامید.

به گزارش برق نیوز، روز گذشته وزش باد شدید در اهواز، منجر به برخواستن گرد و خاکی غلیظ شد که تمام اهواز و مناطق اطراف آن را در برگرفت و پس از آن بارش باران در این مناطق آغاز شد.

به گفته سعید آقایی وزش باد شدید روز گذشته باعث برخواستن گرد و خاک و افزایش ذرات ریز معلق در هوا به ۶۶ برابر حدمجاز (استاندارد ۹ هزار و ۹۹۱ میکروگرم بر متر مکعب است) شد که این میزان برابر با میزان ذرات ریز معلق هوا در بهمن سال گذشته بود.

وی ادامه داد: بررسی آمار‌های دیسپاچینگ نشانگر آن است که با وجود وزش باد شدید و وقوع گرد و غبار و پیش از بارش باران، تنها چند مورد فالت گذرا (خاموشی کوتاه مدت) در شبکه رخ داد که این خاموشی‌ها به دلیل برخورد شاخ و برگ درختان نزدیک به شبکه توزیع بود.

آقایی تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته گروه‌های عملیاتی در مناطق مذکور بلافاصله اقدام به شاخه زنی نمودند که منجر به وصل برق در همان دقایق اول شد.

به گفته این مقام مسئول، در زمان بارش باران نیز با وجود آنکه بیم آن می‌رفت وضعیت سال گذشته رخ دهد، به دلایل اقداماتی پیشگیرانه‌ای که انجام شده بود، از بروز دوباره آن جلوگیری شد.

آقایی ادامه داد: تنها در دو نقطه به دلیل آن که خطوط برق در مناطق بیابانی قرار داشت و رسیدن گروه‌های عملیاتی به مناطق مذکور و تشخیص محل دقیق در شبکه زمانبر بود، خاموشی‌ها اندکی به طول انجامید.

وی با بیان این که پس از بروز پدیده ریزگرد‌ها و خاموشی‌های برق اهواز در بهمن ماه سال گذشته، این شرکت اقداماتی را به منظور پیشگیری از وقوع دوباره رخداد‌های سال گذشته در دست انجام قرار داد، اضافه کرد: درهمین خصوص تاکنون ۱۶۵ دستگاه کلید گازی، ۱۹۸ ست کلید جداساز و یکهزار و ۹۸۶ اسپیسرنصب شده است.

معاون دیسپاچینگ و بهره‌برداری توزیع برق اهوازخاطرنشان ساخت: همچنین تاکنون بیش از ۷ هزار اصله درخت متداخل در شبکه فشار ضعیف و بیش از ۲ هزار اصله درخت متداخل در شبکه فشار متوسط هرس (شاخه زنی) شده است.

آقایی با اشاره به این که تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مقره معیوب و قدیمی که متناسب با شرایط اقلیمی پیشین خوزستان و اهواز نصب شده بود، تعویض و مقره‌های جدید با طول خزشی بیشتر (بیشتر بودن فاصله بین پره‌های مقره به منظور جلوگیری از بروز اتصال کوتاه) تعویض شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۵۹ کیلومتر شبکه توزیع اهواز و مناطق تحت پوشش این شرکت با خودو‌ها و دستگاه‌های مقره شویی مورد شست و شو قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، وقوع طوفان و بروز پدیده گرد و خاک در بهمن ماه سال گذشته، شبکه برق ۱۱ شهرستان خوزستان را تحت تاثیر خود قرار داد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار