کد خبر: ۲۷۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶
سرکابل سرد جدیدترین نوع سرکابل مورد استفاده در شبکه توزیع می‌باشد. کلیه قسمت‌های اصلی سرکابل شامل تیوب استرس کنترل، بدنه سرکابل و بشقابک‌ها همزمان با هم و بدون نیاز به حرارت دادن نصب می‌گردد؛ لذا سرعت بسیار بالاتری نسبت به سرکابل حرارتی در حین نصب خواهد داشت. بدنه این سرکابل از جنس سیلیکون می‌باشد.

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: سرکابل سرد جدیدترین نوع سرکابل مورد استفاده در شبکه توزیع می‌باشد. کلیه قسمت‌های اصلی سرکابل شامل تیوب استرس کنترل، بدنه سرکابل و بشقابک‌ها همزمان با هم و بدون نیاز به حرارت دادن نصب می‌گردد؛ لذا سرعت بسیار بالاتری نسبت به سرکابل حرارتی در حین نصب خواهد داشت. بدنه این سرکابل از جنس سیلیکون می‌باشد.
در زیر به پاره‌ای از خواص سیلیکون اشاره شده است:

  • مقاوم در برابر اشعه UV خورشید به دلیل وجود پیوند‌های پر انرژی Si-O- که سبب از بین نرفتن سرکابل در اثر تابش نور خورشید می‌گردد.
  • خاصیت هیدروفوییک (آب گریزی) که باعث بوجود نیامدن مسیر‌های پیوسته آب روی بدنه سرکابل در حین بارندگی و کاهش جریان نشتی می‌شود.
  • عدم جذب آلودگی محیط روی سطح سیلیکون که سبب کاهش نیاز به نگهداری و تمیز نمودن سطح بدنه سرکابل و بشقابک‌های سرکابل می‌گردد. وجود رطوبت و آلودگی روی بدنه سرکابل باعث افزایش جریان نشتی و از بین رفتن سرکابل در طوی زمان می‌گردد.
  • خاصیت ارتجاعی که سبب انقباض و انبساط سرکابل همراه با کابل شده که سبب از بین نرفتن آب بندی سرکابل در طول زمان طولانی بهره برداری و همچنین نصب سریعتر سرکابل می‌گردد.

  • عدم وجود مولکول‌های کربن و بوجود نیامدن آمدن خاکستر کربن در اثر زدن آرک که سبب جلوگیری از ایجاد پدیده تراکینگ Tracking

 

در ادامه می توانید مراحل نصب سرکابل را مشاهده کنید.

طریقه نصب سرکابل

طریقه نصب سرکابل

 

طریقه نصب سرکابل 

 

طریقه نصب سرکابل

طریقه نصب سرکابل

طریقه نصب سرکابل

طریقه نصب سرکابل

طریقه نصب سرکابل

طریقه نصب سرکابل

 

طریقه نصب سرکابل

 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار